کرمان

آبرسانی به ۶۳۰ روستای کرمان در قالب طرح «مرد میدان»

آبرسانی به ۶۳۰ روستای کرمان در قالب طرح «مرد میدان»

به گزارش یولن از رفسنجان، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله کرمان در آئین کلنگ‌زنی بزرگترین پروژه آب‌رسانی استان کرمان در شهرستان رفسنجان اظهار کرد: رمز موفقیت در محرومیت‌زدایی این است که یک قرارگاه تشکیل داده تا کارهای بزرگی انجام و از هدر رفت منابع انسانی و مالی و موازی کاری جلوگیری شود.

وی گفت: در استان کرمان کار قرارگاهی بهتر جواب داده است، ما نباید در فرآیند اداری معطل بمانیم، کار باید جهادی باشد و در وهله اول مشارکت مردم مهم است، اگر مشارکت مردمی را به کار نگیریم ۳۰ درصد هزینه‌ها بالا می‌رود و اگر مشارکت مردمی را به‌کار بگیریم ۳۰ درصد خدمات بالا می‌رود.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان عنوان کرد: خط انتقال آب بالای ۲۰۰ کیلومتر پیمانکار می‌خواهد اما انتقال آب به روستاها را مردمی کرده تا سرعت کار بالا برود، وقتی مشارکت مردمی باشد مردم در ساخت و سازها کمک کرده و در حفظ زیرساخت‌های منابع آب هم مشارکت می‌کنند.

معروفی افزود: منابع مالی از مردم نمی‌خواهیم، توان کار و تلاش از مردم می‌خواهیم که به‌جای سه سال این پروژه به مدت دو سال پایان بپذیرد که لازم است منابع محلی و مس را پای کار بیاورید تا پروژه یک سال زودتر انجام شود و پیشرفت پروژه سرعت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ما باید به مردم گزارش دهیم، مردم ولی‌نعمت و حاکم هستند و باید همواره گزارش‌هایی از پیشرفت کار و مشکلات را به مردم ارائه دهیم.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان عنوان کرد: پایان فروردین ماه ۱۴۰۰ قرارگاه سازندگی مرد میدان را فعال کردیم، تنش‌ها و کمبودهای آب را در استان می‌دانیم، در دولت قبل بودجه نبود و در استان در طول یک سال ۴۳۹ روستا با جمعیت بالغ بر ۱۶۷ هزار نفر و خط انتقال آب به طول ۱۰۲۵ کیلومتر آب‌رسانی شد.

معروفی با اشاره به اینکه ۶۳۰ روستا در استان کرمان در قالب طرح مرد میدان آب‌رسانی می‌شود، بیان کرد: همه باید پای کار بیایند تا مشکلات مردم حل شود و استان کرمان در کشور پایلوت شد و این اولویت است که آب‌رسانی کنیم تا روستاها از سکنه خالی نشوند.

وی در ادامه با بیان اینکه مشکل آب شهر رفسنجان قابل حل است، گفت: تنش آبی در شمال استان کرمان رفع خواهد شد و در آینده مشکل آب زرند هم حل می‌شود.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ق/س


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا