بین الملل

تاشکند میزبان پانزدهمین نشست شورای جوانان سازمان شانگهای

تاشکند میزبان پانزدهمین نشست شورای جوانان سازمان شانگهای

به گزارش خبرنگار یولن در تاشکند، پانزدهمین نشست شورای جوانان کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در شهر «تاشکند» به ریاست ازبکستان به صورت نیمه حضوری برگزار شد.

در این نشست نمایندگان کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای از جمله هند، قزاقستان، چین، قرقیزستان، پاکستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان حضور پیدا کردند.

«علیشیر سعدالله یف» رئیس آژانس امور جوانان ازبکستان و «ژانگ مینگ» دبیرکل سازمان همکاری شانگهای در مراسم افتتاحیه این نشست سخنرانی کردند.

آنها اظهار داشتند که هدف از برگزاری این نشست افزایش نقش جوانان در رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورهای سازمان همکاری شانگهای در میان کشورهای در حال توسعه در عصر اطلاع رسانی روز و فرآیند جهانی شدن، تقویت و ارتقای همکاری جوانان به یک سطح جدید است.

شرکت کنندگان در این نشست در مورد گسترش همکاری های متقابل در زمینه های مانند همکاری‌های نوآورانه، علمی و فنی بین جوانان، ایجاد بسترهایی برای تبادل تجربیات متقابل متخصصان جوان و افزایش پتانسیل آنها تبادل نظر کردند.

طرفین همچنین گزارشاتی را در مورد شرایط ایجاد شده برای جوانان در ازبکستان و دیگر کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در اختیار شرکت کنندگان قرار دادند.

همچنین در این نشست تاکید شد که در قلمرو وسیع سازمان همکاری شانگهای که در حال حاضر بیش از ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر جمعیت در آن زندگی می‌کنند، جوانان بیش از ۵۵ درصد را تشکیل می دهند.

در پایان این نشست برنامه همکاری سازمان همکاری شانگهای در حوزه جوانان برای سال های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ میلادی به تصویب رسید.

سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین المللی بین دولتی است که در تاریخ ۱۵ ژوئن سال ۲۰۰۱ میلادی در شانگهای چین از سوی قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شده است.

در نشست سازمان که روزهای ۸ و ۹ ژوئن سال ۲۰۱۷ میلادی در شهر آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شد، هندوستان و پاکستان عضو دائم سازمان همکاری شانگهای‌ شدند. هم اکنون ایران نیز در حال طی کردن مراحل و فرآیندهای عضویت دائم در سازمان همکاری شانگهای می‌باشد.

ترکیه، سریلانکا، ارمنستان، آذربایجان، نپال و کامبوج شریک گفت وگو با این سازمان هستند.

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا