سمنان

آغاز مطالعات طرح ایجاد قطب دام‌پروری مهدی‌شهر

آغاز مطالعات طرح ایجاد قطب دام‌پروری مهدی‌شهر

به گزارش یولن از سمنان به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان سمنان، علی منصفی‌راد، سرپرست جهاد دانشگاهی استان سمنان در جلسه هماهنگی ایجاد قطب دام‌پروری مهدی‌شهر که با حضور مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری سمنان و برخی مسؤولان برگزار شد، از آغاز مطالعات طرح ایجاد قطب دام‌پروری شهرستان مهدی‌شهر توسط این نهاد با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد.

وی گفت: ایستگاه اصلاح نژاد قوچ سنگسری در راستای تکمیل طرح قطب دام‌پروری کشور در شهرستان مهدی‌شهر با مدیریت جهاد دانشگاهی استان سمنان ایجاد و مطالعات این طرح نیز آغاز شده است.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان سمنان افزود: یکی از طرح‌های فناورانه جهاد دانشگاهی استان سمنان در سال جاری ایجاد مرکز اصلاح نژاد دام سنگسری در شهرستان مهدی‌شهر است که در راستای عملیاتی شدن قطب دام‌پروری کشور در شهرستان مهدی‌شهر در حال راه‌اندازی است.

منصفی‌راد اضافه کرد: با توجه به دستور ریاست جمهوری در سفر سال گذشته به استان سمنان مبنی بر تبدیل شدن شهرستان مهدی‌شهر به قطب دام‌پروری کشور، در این حوزه نیز دو طرح فناورانه از سوی جهاد دانشگاهی استان سمنان تهیه و ارائه شده است و امیدواریم با حمایت‌ها و مساعدت‌هایی که انجام خواهد شد، بتوانیم اقدامات خوبی انجام دهیم.

وی عنوان کرد: مطالعات این طرح در بخش ایجاد مجتمع قطب دام‌پروری مهدی‌شهر و همچنین تجهیز ایستگاه اصلاح نژاد دام سبک بر اساس مصوبه سفر ریاست جمهوری در استان سمنان مبنی بر ایجاد قطب دام‌پروری شهرستان مهدی‌شهر در جهاد دانشگاهی استان در حال انجام است و تلاش می‌کنیم تا سه ماه آینده مطالعات این طرح انجام شود.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان سمنان افزود: طرح‌های فناورانه جهاد دانشگاهی با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان تهیه و ارائه شده است، علم و دانش این طرح‌های فناورانه در جهاد دانشگاهی وجود دارد و این نهاد علمی آماده همکاری در راستای عملیاتی شدن قطب دام‌پروری کشور در شهرستان مهدی‌شهر است.

منصفی‌راد همچنین از ساخت مرکز به نژاد دامی و اصلاح نژاد جهاد دانشگاهی استان سمنان در شهرستان مهدی‌شهر خبر داد و گفت: با تلاش و پیگیری‌های انجام‌شده، تجهیزات آزمایشگاه پایه این مرکز نیز تأمین شده است و با حمایت و مساعدت و تأمین اعتبار لازم، فاز نخست این مرکز در بهار سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا