بین الملل

کاخ کرملین دیدار پوتین و بایدن را «محتمل» دانست

کاخ کرملین دیدار پوتین و بایدن را «محتمل» دانست

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «دمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روز دوشنبه گفت، دیدار روسای جمهور روسیه و آمریکا در صورت لزوم محتمل خواهد بود.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پسکوف در جمع خبرنگاران گفت: «اگر رهبران دو کشور این دیدار را ضروری بدانند، انجام آن محتمل خواهد بود. در حال حاضر این درک واضح و قاطع وجود دارد که گفت‌وگو باید در سطح وزرای خارجه دو کشور انجام شود».

از سوی دیگر «خبرگزاری فرانسه» به نقل از این مقام روس نوشت زمان انجام دیدار میان «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «جو بایدن» همتای آمریکایی او فرا نرسیده است.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در این‌باره گفت: «زمان صبحت درباره هرگونه برنامه به‌خصوص برای سازماندهی چنین دیدارهایی فرا نرسیده است برنامه‌ای قطعی برای آن وجود ندارد».

یکشنبه شب نیز یک مقام کاخ سفید به روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» گفته بود یقیناً دیدار بایدن و پوتین پس از دیدار چند روز آینده میان وزرای خارجه روسیه و آمریکا انجام خواهد شد.

از دی ماه امسال، رسانه‌ها و مقامات آمریکایی مدعی «حمله قریب‌الوقوع» روسیه به اوکراین شده و تاریخ‌هایی نیز برای آن تعیین کردند که یکی پس از دیگری منقضی شد. علاوه بر مقامات روس، حتی مقام‌های مختلف اوکراین نیز بارها تأکید کرده‌اند نشانه‌ای از حمله روسیه به اوکراین نمی‌بینند.

با این حال یکی از نمایندگان آمریکا در سازمان ملل پا را از این نیز فراتر گذاشته و در نامه‌ای یک صفحه‌ای به کمیساریای عالی سازمان ملل مدعی شده روس‌ها لیستی از افرادی تهیه کرده‌اند که بعد از حمله به اوکراین قرار است کشته شده یا به کمپ‌های روسی فرستاده شوند.

پسکوف امروز در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره این ادعا گفت: «این [حرف] تماماً داستان است. چنین لیستی وجود ندارد و این یک ادعای جعلی است».

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا