سلامت

آنفلوآنزا در میان کودکان کرمانشاهی شیوع بالایی یافته است

آنفلوآنزا در میان کودکان کرمانشاهی شیوع بالایی یافته است

«پرویز صوفیوند» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار یولن اظهار کرد: اکنون به طور متوسط روزانه ۸۰۰ تا یک هزار نفر کودک در سنین مختلف به دلیل ابتلا به آنفلوآنزا به بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی (بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کودکان) مراجعه می کنند.

وی افزود: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته روزانه به طور متوسط حدود ۱۵۰ نفر به دلیل ابتلا به این بیماری به این بیمارستان مراجعه می کردند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: در مهرماه امسال براساس آمارهای موجود حدود ۲۲ هزار نفر از افراد مبتلا به آنفلوآنزا به این بیمارستان مراجعه کرده اند. 

وی گفت: عادی شدن اوضاع کرونا در جامعه میزان استفاده از ماسک را که یکی از مهمترین عوامل جلوگیری از ابتلا به آنفلوآنزاست را در سطح جامعه به شدت کاهش داده که این امر در کنار بازگشایی مدارس و دانشگاه ها موجب افزایش شیوع این بیماری نسبت به سال گذشته در میان شهروندان شده است.

صوفیوند تاکید کرد: برای کنترل شیوع این بیماری درخواست تعطیلی یک هفته ای مدارس به مسوولان استان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه شست و شوی مداوم دست‌ها و استفاده از ماسک به ویژه در مکان های پرازدحام می تواند تا حدود زیادی از ابتلای فرد به این بیماری جلوگیری کند، افزود: مبتلایان از مصرف آنتی بیوتیک خودداری کرده و با استراحت و نوشیدن مایعات گرم و در صورت نیاز استامینوفن می توانند روند بهبودی را بدست آورند.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا