کرمانشاه

۲ بیمارستان کرمانشاه آماده فرود بالگرد اورژانس هوایی

۲ بیمارستان کرمانشاه آماده فرود بالگرد اورژانس هوایی

مسعود قلعه سفیدی در گفتگو با خبرنگار یولن کرمانشاه، اظهار کرد: بالگردهای هوایی اورژانس کرمانشاه مستقر در پایگاه هوانیروز کرمانشاه و مختص ارتش است و در اجاره اورژانس هوایی قرار دارد به همین دلیل برای پرواز بالگرد و انجام مأموریت پروتکل‌های مختلفی باید صورت بگیرد که سرعت را کاهش می‌دهد.

وی افزود: بالگردها از تجهیزات خوبی مانند کفپوش‌های ضد میکروب برخوردار هستند و امکانات آن‌ها رضایت بخش است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: بالگردهای اورژانس هوایی کرمانشاه ۱۹ مورد مأموریت ضروری مانند تصادفات، مادر باردار، اهدای عضو، بررسی منطقه در حوادث و وجود متخصصین اورژانس هوایی در منطقه دارند که با هماهنگی اورژانس کشور مأموریت خود را انجام می‌دهند.

وی در خصوص وجود نیروهای متخصص در زمان مأموریت بالگرد عنوان کرد: پرواز بالگرد برای انجام مأموریت‌ها همراه با اعزام ۲ نیروی عملیاتی دوره دیده در اورژانس هوایی انجام می‌شود.

این مسئول ابراز کرد: در بیشتر شهرستان‌های کرمانشاه مانند پاوه، جوانرود و قصرشیرین پد هوایی روی بیمارستان برای فرود بالگرد وجود دارد و بعد از فرود، مأموریت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: شهر کرمانشاه ۲ پد هوایی بیمارستان طالقانی و بیمارستان امام رضا (ع) را دارد که در بیشتر مأموریت‌ها از پد هوایی بیمارستان طالقانی استفاده می‌شود.

قلعه سفیدی در خصوص وجود بالگردها برای پوشش زوار اربعین اذعان کرد: اربعین امسال برای انجام مأموریت‌ها یک بالگرد در قصرشیرین، یک بالگرد در هوانیروز مختص پرواز به تمام مناطق تحت پوشش اربعین و یک بالگرد پشتیبان برای پوشش دهی در صورت بروز مشکل برای ۲ بالگرد دیگر وجود داشت.

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا