بین الملل

نیم میلیون کسب‌وکار کوچک انگلیسی در معرض ورشکستگی

نیم میلیون کسب‌وکار کوچک انگلیسی در معرض ورشکستگی

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل یولن به نقل از راشاتودی، مارتین مک تیگ، رئیس فدراسیون مشاغل کوچک انگلیس (FSB) هشدار داد، اگر موج جدیدی از کمک‌های دولتی به سرعت اختصاص داده نشود، حدود ۵۰۰ هزار کسب و کار کوچک در انگلیس طی چند هفته ورشکست خواهند شد.

وی در رابطه با جدیدترین بسته کمک معیشتی انگلیس به رادیو بی بی سی گفت: «ما هیچ مشکلی با نحوه برخورد صدراعظم با نیازهای مصرف کننده‌ها نداریم. »

وی توضیح داد: «اما هنوز یک مشکل بزرگ با کسب و کارهای کوچک وجود دارد.»

«آنها برای قیمت تولید (محصولات) خود با چیزی حدود ۲ برابر نرخ تورم مواجه هستند و این یک بمب ساعتی است. آنها به معنای واقعی کلمه چند هفته بیشتر  تا تمام شدن پول شان زمان ندارند و این به معنای از دست رفتن صدها هزار کسب و کار و شغل تعداد زیادی از مردم است.»

مک تیگ همچنین خاطرنشان کرد، جدیدترین ارقام اداره ملی آمار انگلیس نشان می‌دهد که ۴۰ درصد یا ۲ میلیون کسب و کار کوچک انگلیسی، کمتر از ۳ ماه نقدینگی دارند تا به فعالیت خود ادامه دهند.

به گفته وی، ۱۰ درصد یا ۲۰۰ هزار از این دو میلیون کسب و کار در «وضعیت وخیم» قرار دارند و ۳۰۰ هزار کسب و کار دیگر تنها چند هفته فرصت دارند.

در ماه آوریل، نرخ تورم انگلیس به ۹ درصد رسید که بالاترین رقم از سال ۱۹۸۲ به شمار می‌رود که به صورت اجتناب ناپذیری باعث جهش صورت حساب های انرژی، افزایش قیمت بنزین و بالا رفتن هزینه های خرید هفتگی می‌شود.

بانک مرکزی انگلیس پیش بینی کرده است که نرخ تورم این کشور در اواخر امسال به ۱۰ درصد برسد.

کسب‌ و کارها نیز با افزایش هزینه‌ها با چالش روبرو شده‌ اند، زیرا قیمت مواد خام کارخانه‌ای طی سال گذشته ۱۸.۶ درصد افزایش یافته و به بالاترین حد خود رسیده است. شرکت‌‌ها به دلیل فشارهای تورمی مجبور به افزایش قیمت‌ های خود شده‌اند.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا