بین الملل

تحولات اوکراین| انگلیس و آلمان ۷ هزار سلاح ضد تانک به کی‌یف می‌دهند

تحولات اوکراین| انگلیس و آلمان ۷ هزار سلاح ضد تانک به کی‌یف می‌دهند

به گزارش سرویس بین الملل یولن، شبکه الجزیره با اشاره به ادامه درگیریهای نظامی در اوکراین از وقوع چندین انفجار در شمال غرب کی یف خبر داده است.

*پایگاه خبری شبکه پرس تی وی نیز گزارش داد که آلمان قصد دارد دو هزار سلاح ضد تانک دیگر برای تقویت ارتش اوکراین در برابر روسیه به کی‌یف ارسال کند. 

این درحالیست که ارتش اوکراین پیش از این نیز ۱۰۰۰ سلاح ضد تانک و ۵۰۰ موشک زمین به هوای استینگر از آلمان دریافت کرده بود. 

یک منبع پارلمانی آلمان در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه تایید کرده است که آلمان ۲ هزار سلاح ضدتانک به اوکراین ارسال خواهد کرد. آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان نیز روز چهارشنبه به پارلمان این کشور گفت که برلین یکی از بزرگترین منابع تامین تسلیحاتی اوکراین در شرایط کنونی است. 

*پرس تی وی همچنین نوشته است که وزارت دفاع انگلیس نیز قصد دارد شش هزار موشک جدید ضد زرهی به ارتش اوکراین بدهد. 

براساس این گزارش، دولت انگلیس همچنین ۴۰ میلیون دلار برای پوشش اخبار بی بی سی از بحران اوکراین و همچنین حمایت از نظامیان و خلبانان اوکراینی اختصاص داده است. 

*شبکه راشا تودی گزارش داد، دولت روسیه در واکنش به اخراج ۱۲ نفر از کارکنان دفتر روسیه در سازمان ملل از اخراج شماری از دیپلماتهای سفارت واشنگتن در مسکو خبر داد. 

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد، روز چهارشنبه یک دیپلمات ارشد سفارت آمریکا را احضار کردیم و یادداشتی شامل اخراج تعدادی از کارمندان دیپلمات آمریکایی به وی تحویل دادیم. 

*ناتو روز پنج شنبه مدعی شد که از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین بیش از ۱۵ هزار نظامی روسیه کشته شده اند و در مجموه ۴۰ هزار نظامی روس کشته، مجروح، اسیر و یا مفقود شده اند. 

یک مقام ارشد نظامی ناتو به وال استریت ژورنال و آسوشیتدپرس گفته که این ائتلاف بر اساس اطلاعات اوکراینیهای، اطلاعات منابع غربی و اطلاعاتی که از روسیه از طریق کانال های رسمی یا ناخواسته به دست آمده است، به این آمار و ارقام رسیده است.

درحال تکمیل…


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا