بین الملل

تأکید شورای همکاری خلیج فارس بر حل مسالمت‌آمیز بحران یمن

تأکید شورای همکاری خلیج فارس بر حل مسالمت‌آمیز بحران یمن

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «احمد عوض بن مبارک» وزیر خارجه دولت مستعفی یمن با «نایف الحجرف» دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس در مقر این شورا در ریاض دیدار کرد.

الحجرف در این دیدار بر موضع ثابت شورای همکاری خلیج فارس برای پیدا کردن راهکار سیاسی بحران یمن، تحقق امنیت، صلح و ثبات در یمن تأکید کرد.

بنابر گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، دو طرف به بررسی آخرین تحولات سیاسی، نظامی و اقتصادی یمن پرداخته و الحجرف در این دیدار بر علاقه‌مندی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای تداوم حمایت‌ها از آنچه که منافع ملت یمن را محقق می‌کند و نیز حمایت از تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در این زمینه تأکید کرد.

اخیرا دبیر خانه شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد که بزودی میزبان گفت‌وگوهای طرف‌های یمنی برای بررسی آینده یمن خواهد بود و به برقراری آتش‌بس و آغاز مذاکرات برای دستیابی به صلح تشویق می‌کند.

اظهارات الحجرف در حالی است که تجاوز ائتلاف سعودی-اماراتی به یمن وارد هشتمین سال شده است و این یورش نظامی که همراه با محاصره همه جانبه یمن به عنوان فقیرترین کشور عربی صورت گرفت، هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرده و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا