بین الملل

عقب‌نشینی تل‌آویو از تشدید تنش با ایران

عقب‌نشینی تل‌آویو از تشدید تنش با ایران

به گزارش یولن، «بنی گانتس» وزیر جنگ پیشین و یکی از اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم در زمان مناسب به حملات پهپادی و موشکی گسترده ایران علیه اراضی اشغالی پاسخ خواهد داد.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در این باره گزارش داد که گانتس گفت: ما ائتلافی منطقه‌ای ایجاد می‌کنیم و کاری می‌کنیم که ایران به طریق و زمانی که برای ما مناسب است، بهای(حمله به اسراییل) را بپردازد.

به گزارش ایسنا، کابینه جنگ رژیم صهیونیستی قرار است جلسه‌ای برای گفت‌وگو درباره پاسخ احتمالی به ایران تشکیل بدهد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه دیشب عملیات «وعده صادق» را اجرا کرد و قبل از ساعت ۳ بامداد سیل پهپادهای شاهد ۱۳۶ و موشک‌های بالستیک ایران به آسمان سرزمین‌های اشغالی رسید و گنبد آهنین را درگیر کرد. بسیاری از موشک‌ها از این سپر دفاعی عبور کرده و به اهداف مورد نظر برخورد کردند. هدف موشک‌های سپاه، پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در نقب در جنوب سرزمین‌های اشغالی بود.

ایران از پاسخ موشکی و پهپادی مشروع و قانونی خود در اسرائیل اهداف متعددی را دنبال می‌کرد که از جمله آن‌ها – و شاید یکی از مهمترین‌شان – ضربه به پایگاه هوایی نواتیم در جنوب سرزمین‌های اشغالی بود. پایگاهی در منطقه صحرای نقب و در نزدیکی شهر بئر السبع که با برخورداری از یک باند پرواز ۳۴۰۰ متری، آشیانه و پایگاه اصلی جنگنده‌های F-35 رژیم صهیونیستی است.

در همین راستا، سرلشکر محمد باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح در گفت‌وگویی با اشاره به جنبه‌های راهبردی عملیات «وعده صادق» با بیان اینکه این عملیات با موفقیت کامل از شب گذشته تا امروز صبح انجام و به همه اهدافش نائل شد، افزود: این عملیات منتج به نتیجه کامل است، از نظر ما خاتمه یافته است و قصدی بر ادامه عملیات وجود ندارد، اما چنانچه رژیم صهیونیستی اقدامی علیه جمهوری اسلامی چه در خاک ما و چه در مراکز متعلق به ما در کشور سوریه و جای دیگری انجام دهد، عملیات بزرگتری انجام خواهد شد.

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا