بین الملل

هشدار روسیه به آلمان: «نورد استریم ۲ را سیاسی نکنید»

هشدار روسیه به آلمان: «نورد استریم ۲ را سیاسی نکنید»

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، هشدار «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان به روسیه درباره تبعات «تشدید تنش» با اوکراین، واکنش مسکو را به دنبال داشت.

به رغم تکمیل روند ساخت خط لوله «نورد استریم ۲»، تشدید اختلافات غرب و مسکو آغاز به کار این پروژه انتقال گاز از روسیه به آلمان را با تردیدهای ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه (امروز) درباره سیاسی کردن پروژه خط لوله انتقال گاز «نورد استریم ۲» به آلمان هشدار داد.

این وزارتخانه اعلام کرد، طرف روسی همه هنجارهای مورد نیاز برای دریافت مجوز آغاز فعالیت صدور انتقال گاز را رعایت خواهد کرد و امیدوار است که این روند به صورت مصنوعی به تاخیر نیافتد یا سیاسی نشود.

هشدار روسیه به آلمان: «نورد استریم ۲ را سیاسی نکنید»
وزرای خارجه روسیه و آلمان

 

به گفته وزارت خارجه روسیه، نورد استریم ۲ برای کمک به تضمین امنیت انرژی کل اتحادیه اروپا «نقشی مهم» ایفا خواهد کرد و «رویه صدور مجوز توسط موسسات آلمانی و کمیسیون اروپا نباید به طور مصنوعی به تعویق بیفتد یا سیاسی شود. این باید کاملاً مطابق با استانداردهای موجود انجام شود».

بیانیه وزارت خارجه روسیه به دنبال اظهارات «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان مطرح شد که طی آن، این مقام ارشد برلین به مسکو درباره تبعات تشدید تنش با اوکراین هشدار داد.

آنالنا بائربوک با تکرار ادعای غربی‌ها درباره «حمله به اوکراین» هشدار داد، انجام چنین اقدامی برای روسیه تبعات جدی سیاسی و اقتصادی خواهد داشت و همچنین هشدار داد که برلین اقدامات لازم را در قبال نورد استریم ۲ انجام خواهد داد.

وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه (امروز) همچنین خبر داد که سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور در نظر دارد با همتای آلمانی خود دیدار دوجانبه داشته باشد.

طبق اعلام مسکو، وزیر خارجه روسیه در دیدار با همتای آلمانی خود درباره طیف گسترده‌ای از موضوعات صحبت خواهد کرد.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا