بین الملل

مخالفت ۷۵ درصد مردم اتریش با پیوستن به ناتو

مخالفت ۷۵ درصد مردم اتریش با پیوستن به ناتو

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، نظرسنجی‌های جدید صورت گرفته در اتریش نشان داد که بیش از سه چهارم مردم این کشور مخالف پیوستن به ناتو هستند.

به گزارش شماره شنبه وبگاه «لوکال»، یک نظرسنجی جدید انجام شده به سفارش «خبرگزاری اتریش» نشان داد که اتریشی‌ها مخالف پیوستن به ناتو هستند.

بر این اساس، ۷۵ درصد از پاسخ دهندگان در پاسخ به این پرسش که آیا فکر می‌کنند کشورشان باید به ناتو بپیوندد، پاسخ منفی دادند و تنها ۱۴ درصد موافق چنین سناریویی هستند.

در این نظرسنجی ۵۲ درصد مردم اتریش نسبت به «بی طرفی اتریش» پاسخ مثبت دادند. ۴۰ درصد نیز بر این باورند که اتخاذ رویکرد بی طرفی از سوی اتریش از این کشور برابر تهدیدات نظامی محافظت نمی‌‌کند. حدود ۸۳ درصد اتریشی‌ها خواهان هماهنگی نزدیکتر بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا در زمینه سیاست امنیتی و دفاعی هستند.

عدم عضویت اتریش ناشی از بی طرفی طولانی مدت آن است.در سال ۱۹۵۵، زمانی که آخرین نیروهای خارجی اتریش را یک دهه پس از پایان جنگ جهانی دوم ترک کردند، پارلمان  بی طرفی اتریش را تصویب  و این کشور را به وضعیت بی طرف دائمی متعهد کرد.

ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی )، یک ائتلاف نظامی است که ۱۲ کشور از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، انگلیس و فرانسه آن را در سال ۱۹۴۹ میلادی تشکیل دادند. بر اساس این پیمان، در صورت حمله مسلحانه به یکی از کشورهای عضو، اعضا موافقت می‌کنند که به آن کشور کمک کنند.

در حالیکه زمزمه‌هایی از پیوستن سوئد و فنلاند  به ناتو در میان است،  «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه  درباره عضویت فنلاند و سوئد در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هشدار داد.

زاخارووا در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو، باعث تبدیل شدن آنها به مکانی برای تقابل بین این ائتلاف و روسیه می‌شود.

 وی در این‌باره توضیح داد: «اگر فنلاند و سوئد به ائتلاف بپیوندند، به فضایی برای رویارویی بین ناتو و روسیه تبدیل خواهند شد، که عواقب گسترده‌ای از جمله برای روابط خوب همسایگی ما که در طول زمان آزمایش شده است، خواهد داشت».

این دیپلمات روس همچنین ابراز تردید کرد که این همان چیزی است که مردم این دو کشور برای آن تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا