بین الملل

آمریکا برای سفر شهروندانش به امارات بالاترین سطح هشدار را صادر کرد

آمریکا برای سفر شهروندانش به امارات بالاترین سطح هشدار را صادر کرد

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه با شاره به حملات موشکی و پهپادی به امارات متحده عربی بالاترین سطح هشدار را برای سفر شهروندانش به این کشور حفظ کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این وزارتخانه هشدار درباره سفر آمریکایی‌ها به امارات را به‌روز رسانی کرده و در آن به خطر وقوع حملات موشکی و پهپادی اشاره کرده است.

وزارت امور خارجه آمریکا با حفظ بالاترین سطح هشدار در بخش توصیه سفر به امارات متحده عربی، از شهروندان خود درخواست کرده همچنین به‌خاطر تهدید شیوع ویروس کرونا به این کشور سفر نکنند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دوشنبه هفته گذشته (۲۷ دی ماه) با حمله گسترده به ابوظبی و دبی چندین نقطه را مورد هدف قرار دادند. بامداد امروز نیز «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن خبر داد که پایگاه هوایی الظفره و اهداف حساس دیگر در ابوظبی با تعداد زیادی  موشک بالستیک «ذوالفقار» هدف گرفته شد. او همچنین گفت که اهداف حیاتی و مهم دیگری در دبی با پهپاد «صماد ۳» مورد هدف قرار گرفت.

پیش از دو عملیات اخیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه امارات، «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن هشدار داده بود: «ما از اینجا به امارات توصیه می‌کنیم که به اقدامات تنش‌زای خود ادامه ندهد چراکه اگر این تنش ادامه پیدا کند، یمن مجبور به حمله به عمق خاک این کشور خواهد شد. ما در وضعیت جنگی قرار داریم».

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد. این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا