بین الملل

افزایش «تورم» در آمریکا موضوع مهم موثر در انتخابات کنگره

افزایش «تورم» در آمریکا موضوع مهم موثر در انتخابات کنگره

 به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، نظرسنجی جدید موسسه «راسموسن»  که  نتایج آن روز شنبه منتشر شد نشان می‌دهد که تقریباً از هر ۱۰ رای‌دهنده ایالات متحده،  ۹ نفر نگران افزایش تورم هستند و از هر پنج رای‌دهنده، چهار تن معتقدند که «تورم» موضوع مهمی در انتخابات کنگره درماه  نوامبر خواهد بود.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «سی‌ان اس‌نیوز»،  این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۶۰ درصد رای دهندگان می‌گویند سیاست‌های دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا باعث افزایش تورم شده است. نیمی از رای دهندگان مدیریت بایدن در مسائل اقتصادی را «ضعیف» ارزیابی کردند. ۱۵ درصد دیگر آن را «عادلانه» ارزیابی کرده  در حالی که ۱۸ درصد آن را «خوب» می‌دانند.

در این نظرسنجی ۱۰۰۰ رای دهنده احتمالی در سراسر ایالات متحده حضور داشتند. این نظرسنجی  مورخ دوم و سوم  مه (دوشنبه و سه شنبه ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت) ۲۰۲۲ انجام شد.

روزجمعه، اداره آمار کار ایالات متحده گزارش داد که شمار افراد شاغل در ایالات متحده نسبت به ماه مارس ۳۵۳۰۰۰ نفر کاهش یافته است.

یک روزنامه آمریکایی نیز با اشاره به ضعف مدیریت اقتصادی رئیس جمهور ایالات متحده  نوشت، افت غافلگیرکننده اقتصاد ایالات متحده در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که طوفانی بزرگ در حال وقوع است.

روزنامه «نیویورک پست»، در شماره روز شنبه خود در مطلبی نوشت، جو بایدن  به یقین عاشق تکرار لاف‌های توخالی خود در زمینه ایجاد شغل است. او روز جمعه در یک بیانیه مطبوعاتی درباره آخرین داده‌های شغلی گفت: «برنامه‌ها و سیاست‌های ما قوی‌ترین اقتصاد اشتغال‌زایی را در عصر نوین ایجاد کرده است.»

اما واقعیت این است که جو بایدن حتی یک شغل ایجاد نکرده  و  حقوق و دستمزدهای پرداختی در غیر امور کشاورزی  از فوریه ۲۰۲۰ به این سو  به میزان ۱.۲ میلیون نفر کاهش یافته و در واقع نیروی کار از ماه مارس تا آوریل امسال با ۳۵۳۰۰۰ نفر اخراجی مواجه شده است.

به نوشته این نشریه، جو بایدن هیچ شغلی ایجاد نکرده بلکه  فقط مشاغل قبل ازهمه گیری کرونا احیا شده اند. در همین حال، نیروی کار در حال کاهش است و میلیون‌ها آمریکایی که زمانی شاغل بودند، دیگر کار نمی‌کنند.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا