کرمان

اقدام موثر پیرمردان روستایی در آزادسازی محور روستایی

اقدام موثر پیرمردان روستایی در آزادسازی محور روستایی

محور خواجو شهر در بخش گلستان به سیرجان سال‌های سال است که قربانی می‌گیرد و هر روز شاهد تصادف رخ به رخ وسایل نقلیه در این محور پرترافیک یک بانده بوده و هستیم. 

اکبر عباسپور معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری سیرجان در این زمینه گفت: جاده روستایی یاد شده ۱۵ کیلومتر است که تاکنون قریب به ۱۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات راه روستایی و کمک معین‌های اقتصادی هزینه شده است اما در بخشی از اجرای طرح با مشکل معارض درباغات پسته در مسیر قرار گرفتیم که با همکاری ۶ نفر از مالکان روستای ابراهیم‌آباد رضوی بیش از یک هکتار از باغات پسته آنان به تملک درآمد و در اجرای طرح حوادث و تصادفات به صفر رسید و جان مردم را نجات داد.

وی افزود: افراد بیش از یک هکتار از زمین‌های باغات پسته خود را به ارزش بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال به این امر خیر اختصاص دادند و امروز به عنوان خیر راهساز در منطقه شناخته شدند.

سهراب بهاءالدینی فرماندار سیرجان نیز امروز با حضور در منزل این خیرین روستایی از آنان تجلیل کرد و همکاری با دولت را در اجرای طرح‌های عمرانی تحقق توسعه پایدار در مناطق روستایی عنوان کرد و گفت: پس از انقلاب اسلامی تاکنون مسیر جلب مشارکت مردم در همه حوزه‌ها به عنوان تنها راه برای دستیابی به توسعه پایدار روستایی مورد توجه قرار گرفته است و این کشاورزان به خاطر اهمیت دادن به حفظ جان مردم، کار بزرگی را انجام دادند و بخشی از اراضی کشاورزی خود را بخشیدند تا باقیات صالحات برایشان نزد خداوند قرار گیرد.

وی افزود: ما می‌خواهیم توسعه روستایی عاملی در بهبود شرایط زندگی مردم در روستاها باشد و ایجاد و احداث راه مناسب روستایی می‌تواند ظرفیت‌های رفاه و درآمد زایی را در بستر روستاها فراهم سازد و ما از همه کسانی که در توسعه روستاهای خود همکاری می‌کنند قدردانی می‌کنیم و نقش مردم تاثیر بیشتری در فراگیری این توسعه دارد.

در پایان این دیدار هم از خیرین راهساز ذکر شده توسط بخشدار گلستان و فرماندار سیرجان تجلیل شد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۵

 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا