بین الملل

نظامیان آمریکایی وارد خاک لهستان شدند

نظامیان آمریکایی وارد خاک لهستان شدند

به گزارش گروه بین الملل یولن، همزمان با ادامه فرافکنی‌های کشورهای غربی درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین، خبرگزاری رویترز از ورود نظامیان آمریکایی به لهستان در همسایگی اوکراین خبر داد. 

پیش از این «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از تقویت متحدان خود در شرق اروپا و طرح پنتاگون برای اعزام هزاران نظامی آمریکایی به لهستان، رومانی و آلمان خبر داده بود. 

روسیه با رد ادعاهای مقامات غربی درباره حمله به اوکراین آن را در راستای تلاشهای آمریکا و ناتو برای تشدید نظامیگری در شرق اروپا خوانده است. 

براساس این گزارش، پنتاگون اعلام کرده است که ۱۷۰۰ نظامی آمریکایی از تیپ هوابرد هشتاد و دوم ارتش آمریکا در پایگاه «فورت براگ» در کارولینای شمالی به لهستان اعزام خواهند شد. 

رویترز اضافه کرد، فرماندهان این تیپ به همراه چند هواپیمای حامل تجهیزات نظامی روز شنبه وارد لهستان شدند و نظامیان آمریکایی نیز با یک فروند هواپیمای C-17 روز یک شنبه در فرودگاه «رزسزو جاسیونکا» فرود آمدند. 

هنوز مشخص نیست که چه تعداد نظامی آمریکایی وارد لهستان شده‌اند اما گفته می‌شود که هواپیمای C-17  می‌تواند ۱۰۲ نیروی هوابرد به همراه تجهیزات آنها را حمل کند. 

«ماریوسز بلاسزاک» وزیر دفاع لهستان گفت: این اولین گروه از سربازان آمریکایی است که وارد این کشور مستقر شده و هواپیماهای بیشتری طی ساعات آینده وارد خواهند شد و ماموریت آنها در جنوب شرق لهستان است. 

نظامیان آمریکایی وارد خاک لهستان شدند

نظامیان آمریکایی وارد خاک لهستان شدند

 

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا