آذربایجان شرقی

مجمع عمومی عادی سالانه خانه احزاب آذربایجان‌شرقی ۱۶ آبان ماه برگزار می‌شود

به گزارش یولن از تبریز، اصغر نعلبندپوربا اشاره به تأخیر در برگزاری این مجمع اظهار داشت: به دلیل گسترش بیماری کرونا و عدم امکان برگزاری جلسات، مجمع سالانه با تصمیم هیأت رئیسه خانه احزاب استان و اطلاع بازرس با تعویق حدود یک سال  به یاری خداوند متعال در استانداری آذربایجان‌شرقی برگزار می شود.

وی با اشاره به دستور جلسه پیش‌بینی شده این مجمع افزود: در این جلسه پس از ارائه‌ گزارش شورای اجرایی و بازرس در خصوص طرح و تصویب بیلان سال مالی ۹۹ و ۹۸، بازرس جدید خانه احزاب استان برای یک سال از میان کاندیداها انتخاب خواهند شد.

نعلبندپور با بیان اینکه این مجمع تعیین پنج نفر از اعضای طیف الف و ب برای حضور در شورای اجرایی و یک نفر عضو مشترک از بین ۲ طیف را  نیز برعهده دارد، گفت: خانه احزاب استان آذربایجان‌شرقی به عنوان نهادی مدنی، غیردولتی دارای شخصیت حقوقی مستقل، متشکل از نمایندگان احزاب و گروه‌های سیاسی پروانه‌دار بوده که درخواست عضویت در خانه احزاب استان را داشتند در سال ۱۳۹۷ تشکیل شده است.

وی، تلاش در جهت ایجاد فضای سالم و قانونمند سیاسی و تعمیق بینش سیاسی، ارتقاء و گسترش فرهنگ حزبی و فعالیت گروهی در جامعه در راستای اجرای اصل ۲۶ قانون اساسی، اهتمام جهت تأمین امنیت فعالیت‌های سیاسی و نهادینه کردن آن در استان، تقویت روحیه تعاون و همکاری میان احزاب و گروه‌های سیاسی، اهتمام جهت تقویت بنیه مالی احزاب در چارچوب قوانین، دفاع از حقوق قانونی احزاب، حمایت علمی، آموزشی و اطلاع‌رسانی از احزاب، تلاش برای حاکمیت ضوابط قانونمند بر رقابت‌های سیاسی و پذیرش داوری بین احزاب و گروه‌های سیاسی از رئوس محورهای فعالیت خانه احزاب استان  آذربایجان‌شرقی  عنوان کرد.

رئیس خانه احزاب استان آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: در حال حاضر۳۴ حزب و جمعیت در خانه احزاب  استان آذربایجان‌شرقی عضو شده‌اند و تقاضاهای دیگری برای عضویت نیز داریم که در حال طی مراحل قانونی هستند.

قابل ذکر است، بر مبنای اساسنامه  خانه احزاب آذربایجان‌شرقی ۱۱ عضو شورای اجرایی، یک نفر بازرس اصلی و یک نفر بازرس علی‌البدل از ۲ طیف اصلاح طلب و اصولگرا را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/۶۰۰۳۴/س


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا