بین الملل

آمریکا با ۱۰۰ قایق بدون سرنشین در آب‌های غرب آسیا گشت‌زنی می‌کند

آمریکا با ۱۰۰ قایق بدون سرنشین در آب‌های غرب آسیا گشت‌زنی می‌کند

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا امروز دوشنبه مدعی شد آمریکا قصد دارد با یگانی متشکل از ۱۰۰ قایق بدون سرنشین به گشت‌زنی در آب‌های منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) بپردازد. 

نیروی دریایی آمریکا مدعی شده هدف از این اقدام «افزایش بازدارندگی» علیه حملات است. وبگاه رویترز نوشته این منطقه برای تجارت جهانی اهمیت حیاتی دارد و به ویژه به دلیل عرضه نفت که از طریق تنگه هرمز به بیرون از خلیج فارس هدایت می‌شود حائز اهمیت است.

سال گذشته رسانه‌ها گزارش دادند که آمریکا یگانی جدید شامل پهپادهای زمین به هوا، پهپادهای ویژه سطح دریا و زیردریایی تشکیل می‌دهد.

«براد کوپر»، از مقام‌های ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا گفت: «ما در آستانه انقلاب فناوری‌های بدون انسان قرر داریم. تا تابستان سال آینده ۱۰۰ قایق بدون سرنشین در آب‌های اطراف این منطقه گشت‌زنی خواهند کرد.

کوپر در ادامه ادعاهای خود عنوان کرد ایالات متحده با همراهی متحدانش در خاورمیانه (غرب آسیا) در این زمینه همکاری خواهد کرد. او گفت: «هیچ نیروی دریایی با اقدام به تنهایی نمی‌تواند از خودش در برابر تهدیدها در این منطقه محافظت کند. این منطقه، بسیار بزرگ است. ما باید به این تهدیدها به صورت هماهنگ و چندملیتی پاسخ بدهیم.»

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا