فرهنگ و هنر

اهدای نشان ویژه جایزه «غنی‌پور» به خانواده مرحوم بیژن قفقازی‌زاده

اهدای نشان ویژه جایزه «غنی‌پور» به خانواده مرحوم بیژن قفقازی‌زاده

به گزارش یولن، بعد از ۲۰ دوره برگزاری جشنواره ادبی شهید حبیب غنی‌پور، امسال اولین دوره‌ای است که در فراق و به یاد زنده‌یاد بیژن قفقازی زاده برگزار می‌شود. بیژن قفقازی‌زاده عضو کتابخانه مسجد جوادالائمه(ع)، عضو شورای نویسندگان مسجد، عضو گروه داوری جشنواره بود که مسئولیت امور مالی جشنواره نیز در چند سال اخیر بر عهده وی قرار گرفته بود.

 زنده‌یاد بیژن قفقازی‌زاده در ۲۸ آبان سال ۱۳۴۵ در تهران چشم به جهان گشود. او از سال ۵۹ یا ۶۰ به عضویت کتابخانه مسجد جوادالائمه(ع) درآمد و از همان‌جا به جمع قصه‌نویسان این مسجد پیوست.

اهدای نشان ویژه جایزه «غنی‌پور» به خانواده مرحوم بیژن قفقازی‌زاده

قفقازی‌زاده از آغاز به کار جشنواره داستانی شهید نویسنده، حبیب غنی‌پور، به‌عنوان عضو ثابت شورای داوری در بخش‌های کودک و نوجوان، دفاع مقدس، مجموعه داستان و رمان با این جشنواره همکاری کرد. علاوه بر مسئولیت داوری، مدیریت مالی جشنواره نیز بر عهده او بود. او پس از بازنشستگی، رمانی در دست نگارش داشت که متأسفانه ناتمام ماند.

بیژن قفقازی‌زاده در سال روز ازدواجش(۱۳۷۷)، در ۱۶ شهریور ۱۴۰۰، به دلیل ابتلا به کرونا به دوستان شهیدش پیوست و در جوار حق‌تعالی آرامش یافت.

در بیست و یکمین دوره جشنواره ادبی شهید حبیب غنی‌پور، به‌پاس حضور مؤثر و تلاش‌های ارزشمند ایشان، لوح یادبود و نشان ویژه جشنواره به خانواده زنده‌یاد بیژن قفقازی زاده اهدا می‌شود.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا