اجتماعی

پروژه منوریل در تهران اجرایی می‌شود؟

به گزارش گروه شهری خبرنگار شهری یولن، عباس شعبانی در صحن امروز شورای شهر درباره برنامه‌های این معاونت اظهار داشت: وظایف شهرداری ساخت خیابان و زیرساخت‌های عمرانی و نگهداشت پاسبانی از حریم زیرساخت‌ها است. 

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: فعالیت عمده معاونت فنی و عمرانی طراحی و اجرای پروژه‌ها، مرمت، بازسازی و مقاوم‌سازی زیرساخت‌ها و هدایت، نظارت و کنترل سازمانی پروژه‌ها است.

شعبانی با بیان اینکه تکالیف مهمی در برنامه پنج ساله دوم و سوم باقی مانده است، افزود: بیش از ۲۶پروژه باید اجرا شود و اولویت با پروژه‌‌های گلوگاهی است.

 وی فعالیت های اجرایی و تکمیل پروژه‌ها را شش ماهه، یک ساله، دو و نیم ساله و چهار ساله دانست و گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، تکمیل تکالیف جامانده از برنامه‌های پنج ساله دوم و سوم و اجرا پروژه‌های بزرگراه‌های تقاطعی و غیره از برنامه‌های معاونت فنی وعمرانی است. درخواست دارم در بودجه ۱۴۰۱ برای نگهداشت شهر بودجه‌های دائمی در نظر گرفته شود زیرا نگهداشت مسئله مهمی است.

شعبانی با بیان اینکه تقاطع‌هایی در شهر وجود دارد که از نظر هندسی ناقص هستند، افزود: ۹۹تقاطع در شهر داریم که بیش از ۷۴۱کیلومتر، راه شهروندان را طولانی می‌کند. در این یک ماه گذشته تقاطع‌ها را احصا کردیم و اگر آن ها را اصلاح کنیم این مسیر به ۵۷ کیلومتر کاهش پیدا خواهد کرد.

وی عنوان کرد: اگر ۷۴۱کیلومتر راه اضافه به ۵۷ کیلومتر تبدیل شود بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه‌جویی خواهد شد که در مسائل زیست محیطی بسیار اثرگذار است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه ظرف چهار سال و با دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان این تقاطع‌ها را اصلاح خواهیم کرد، افزود: اگر امسال بودجه مورد نیاز تامین شود ۱۳تقاطع را در وهله اول اصلاح می‌کنیم. همچنین پل‌های سطح شهر فرسوده هستند که در صورت وقوع بحران، مشکل ایجاد خواهد کرد، بنابر این نیازمند تعمیر و بازسازی آنها هستیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از اجرای پروژه ال.آر.تی بزرگراه همت خبرداد و گفت: بودجه امسال معاونت فنی و عمرانی هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که برای جبران عقب ماندگی و اجرای پروژه‌های نیمه تمام ناچیز است. معاونت فنی و عمرانی برای چهار سال به ۷۳ الی ۷۴ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

وی با تاکید بر اینکه اجرای پروژه مونوریل در تهران نیازمند بودجه‌ای معادل یک میلیارد یورو است، گفت: برای اجرای پروژه ال.آر.تی در بزرگراه همت محدودیت نداریم، چون در بزرگراه تملکی وجود ندارد و بیشتر فضای باز و پارک است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره پروژه شهید شوشتری و بروجردی نیز گفت: پروژه بزرگراه شهید شوشتری رینگ شرقی را تکمیل می کند. پروژه اتصال بزرگراه شهید بروجردی به یادگار امام نیز در دست اقدام است.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا