بین الملل

تل‌آویو خواستار توقف فعالیت حماس در ترکیه شد

تل‌آویو خواستار توقف فعالیت حماس در ترکیه شد

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، روزنامه صهیونیستی«اسرائیل هیوم» همزمان با سفر «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه به تل‌آویو نوشت، رژیم صهیونیستی خواستار توقف فعالیت‌های حماس در ترکیه شده است.

در ادامه این گزارش آمده، علیرغم مقامات صهیونیست می‌دانند روابط ایدئولوژیک «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه با حماس مانع آن می‌شود که اردوغان به صورت کامل به فعالیت‌های حماس در ترکیه پایان دهد اما تل‌آویو این مطالبه را از آنکارا دارد.

اسرائیل هیوم افزود، با اینکه مقامات صهیونیست از اقدام ترکیه برای اصلاح روابط خشنود هستند اما آنها با احتیاط با این موضوع برخورد می‌کنند زیرا می‌ترسند که اردوغان بیانیه‌ای تند صادر و روند آشتی را متوقف کند.

این روزنامه در ادامه نوشت، هنوز توافقی درباره بازگشت سفرا در این مرحله مطرح نشده اما رژیم اسرائیل قصد محدود کردن ائتلافش با قبرس و یونان را ندارد.

روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی در پی حمله صهیونیست‌ها به کشتی «ماوی مرمره» (در سال ۲۰۱۰) و کشته شدن نه فعال ترک تیره شد و دو طرف سفر ایشان را فراخواندند؛ این کشتی به منظور شکست محاصره غزه عازم این منطقه بود.

روابط دو طرف بار دیگر در سال ۲۰۱۸ دچار تنش شد و ترکیه در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس، سفیر خود را بار دیگر فراخواند.

چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه دیروز (سه شنبه) وارد فلسطین اشغالی شد و با برخی مقامات این رژیم دیدار کرد.

امروز، وزرای خارجه ترکیه و رژیم صهیونیستی طی نشست خبری مشترک ضمن اشاره به پیشرفت روابط آنکارا و تل‌آویو، از افزایش سطح تبادلات اقتصادی بین دو طرف استقبال کردند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا