قم

سعادتی بالاتر از احیای فرهنگ اهل بیت(ع) و امامزادگان نیست

به گزارش یولن به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی پنجشنبه در دیدار با معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و دست اندرکاران کنگره بین‌المللی بزرگداشت یحیی بن زید(ع) اظهار کرد: برگزاری همایشی برای بزرگداشت این امامزاده واجب‌التکریم حرکتی شایسته از سوی سازمان اوقاف است ضمن اینکه پیش از این در مورد برخی دیگر از امامزادگان هم شاهد چنین کنگره‌هایی بوده‌ایم.

وی افزود: احیای فرهنگ و مکتب ذریه حضرت زهرا(س) یکی از بهترین اقداماتی است که سازمان اوقاف به واسطه چنین همایش‌هایی به آن همت گمارده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه سعادتی بالاتر از این نیست که بتوانیم فرهنگ ناب اهل بیت(ع) را زنده نگاه داریم گفت: از جمله راهکارهای چنین امر مقدسی، گرامیداشت و معرفی فرزندان و نوادگان ائمه اطهار(ع) است که مرقد مطهر آنها در اقصی نقاط ایران، به پایگاه‌های فرهنگی تبدیل شده‌اند.

وی ادامه داد: امامزاده یحیی بن زید(ع) از جمله افرادی است که در گردآوری صحیفه سجادیه نقش مهمی ایفا کرده و اکنون بر عهده ماست که با استفاده از ظرفیت‌هایی که در سازمان اوقاف و امور خیریه وجود دارد، به بررسی نسخ مختلف صحیفه بپردازیم و صحیح‌ترین آنها را در اختیار جامعه قرار دهیم.

آیت‌الله علوی گرگانی عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های این امامزاده بزرگوار، مقبول الطرفین بودن ایشان نزد شیعه و اهل سنت و همه فرق اسلامی است؛ هر چند اختلافاتی هم درباره ایشان وجود دارد اما به فرموده پیامبر اکرم(ص)، اختلافات امت اسلامی هم مایه رحمت است چه اینکه اختلاف در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) سبب شده دهه‌ای به نام فاطمیه را گرامی بداریم و روزهای بیشتری از سال به یاد ایشان باشیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر تاریخ‌نگاری صحیح در مورد امامزادگان و ابهام‌زدایی از برخی مسائل مورد تشکیک خاطرنشان کرد: برگزاری کنگره‌ای برای بزرگداشت مقام شامخ امامزاده یحیی بن زید(ع) حرکتی بسیار مثبت و زیباست که توسط سازمان اوقاف اجرایی شده و موجب آشنایی بیشتر مردم و زائران با شخصیت ایشان هم خواهد شد.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا