بین الملل

آلمان: آماده ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین هستیم

آلمان: آماده ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین هستیم

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان روز پنجشنبه گفت کشورش آمادگی دارد برای اوکراینی‌ها تسلیحات سنگین ارسال کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بائربوک در روز دوم از سفرش به کشورهای حوزه بالتیک، در نشست خبری با همتای استونیایی خود تلاش کرد به انتقاداتی که متحدان ناتو درباره کوتاهی آلمان در ارسال کمک نظامی به اوکراین ابراز کرده‌اند، پاسخ دهد.

وزیر امور خارجه آلمان با اشاره به اینکه ارسال تسلیحات طراحی شده در شوروی سابق به‌دلیل راحتی کاربری گزینه بهتری هستند گفت: «ما برای ارسال خودروهای زرهی و دیگر تسلیحات مورد نیاز اوکراین تابویی نداریم».

این مقام آلمانی گفت، اگر کشورهای شوروی سابق که اکنون متحد غرب هستند، تسلیحات زمان شوروی را به اوکراین بفرستند، برلین کشورش این آمادگی را دارد که آن‌ها را با تسلیحات مدرن آلمانی جایگزین کند.

بائربوک در ادامه گفت، آلمان با کمبود تسلیحات و تجهیزات نظامی مواجه بوده و حتی برای عملیات‌های خود در آفریقا نتوانسته به تعداد کافی بالگرد تأمین کند.

او در ادامه اظهاراتش گفت: «ما یک میلیارد پول به این مسئله اختصاص داده‌ایم زیرا فقط به روزها و ماه‌های آینده فکر نمی‌کنیم بلکه به فکر سال‌های آینده نیز هستیم زیرا نه تنها نیازهای دفاعی امروز اوکراین بلکه آزادی این کشور در آینده نیز در نظر گرفته شده است. می‌دانیم که هر یک روز، اهمیت دارد».

بائربوک در پاسخ به سوالی درباره احتمال ارسال تانک‌های «لئوپارد» آلمانی به اوکراین به این پاسخ اکتفا کرده که استفاده از چنین تجهیزات پیچیده‌ای نیازمند آموزش‌های مروبطه است و آلمان هزینه این آموزش‌ها را پرداخت خواهد کرد.

در حالی که نزدیک به دو ماه از «عملیات ویژه روسیه» در اوکراین گذشته است، نیروهای روس مرحله اول عملیات خود را به اتمام رسانده و به گفته وزارت دفاع روسیه، وارد مرحله بعدی، شامل آزادسازی نواحی خودمختار شرق اوکراین شده است.

به نوشته رویترز، تحلیلگران غربی معتقدند اکنون با کشیده شدن تمرکز درگیری‌ها به منطقه خودمختار دونباس، اوکراینی‌ها نیاز بیشتری به تانک و خودروهای زرهی خواهند داشت.

بائربوک روز گذشته (چهارشنبه) نیز در نشست خبری با همتای خود در کشور لتونی گفت:‌ «ما سامانه‌های موشکی ضد تانک، استینگر و دیگر تسلیحاتی را [برای اوکراینی‌ها] تأمین کردیم که هرگز به‌طور علنی از آن حرفی نزدیم تا تحویل آن‌ها سریع‌تر انجام شود».

بائربوک از دیروز سفر به سه کشور حوزه بالتیک از جمله استونی، لتونی و لیتوانی را آغاز کرده که سخت‌ترین مواضع را علیه روسیه اتخاذ کرده‌اند.

انتهای پیام/ص


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا