بین الملل

نبیه بری: درباره منابع لبنان، هیچ عقب‌نشینی و چانه‌زنی وجود نخواهد داشت

نبیه بری: درباره منابع لبنان، هیچ عقب‌نشینی و چانه‌زنی وجود نخواهد داشت

به گزارش گروه بین الملل یولن، انتخابات پارلمانی لبنان یکشنبه هفته جاری (۲۵ اردیبهشت) در سراسر این کشور برگزار شد و طی آن ۷۱۸ نفر در قالب ۱۰۳ لیست یا فهرست برای کسب ۱۲۸ کرسی پارلمان در ۱۵ حوزه انتخاباتی با یکدیگر رقابت کردند.

نبیه بری رئیس پارلمان لبنان پس از اعلام نتایج این انتخابات، از شهروندان لبنانی که در انتخابات مشارکت داشتند، تشکر و قدردانی کرد و به آنان اطمینان داد که با این انتخابات، قدرت به لبنان بازخواهد گشت.

شبکه خبری المیادین به نقل از بری گزارش داد، لبنان قدیمی‌ترین دموکراسی در تاریخ است، ولی متأسفانه برخی در داخل، از عقده عدم بلوغ ملی رنج می‌برند.

وی با بیان اینکه روز اعلام نتایج، باید روز ملی برای لبنان باشد که مردم این کشور، گفتمان تنفر را کنار بگذارند، خاطر نشان کرد، باید قانونی خارج از قد و بند فرقه‌ای تصویب شده و سن مشارکت در انتخابات نیز به ۱۸ سال تغییر کند.

رئیس پارلمان لبنان همچنین به نیابت از ائتلاف جنبش امل و حزب الله گفت که مرزها و منابع لبنان، حاکمیتی هستند و درباره آن هیچ عقب‌نشینی و چانه‌زنی وجود نخواهد داشت.

آمار نهایی انتخابات لبنان امروز (سه شنبه) اعلام شد. آمار منتشره نشان می‌دهد نمایندگان فراکسیون حزب‌الله در پارلمان لبنان «الوفاء للمقاومه» ۳۳۵.۴۶۶ رأی را از آن خود کرده‌اند.

در همین ارتباط، «حسین رحال» مسؤول بخش رسانه‌های الکترونیک در جنبش حزب‌الله گفت، نتایج اعلام شده، ادعاهای دشمنان مبنی بر اینکه حزب‌الله و حزب «التیار الوطنی الحر» (جریان آزاد ملی) در انتخابات اخیر عقبگرد داشته‌اند و دیگر مشروعیتی ندارند را رد کرد.

وی تصریح کرد، ائتلاف حزب الله و جریان آزاد ملی ثابت کرد که علیرغم همه مشکلات و مسائلی که به آن روبرو شده ، قوی است.

رحال در ادامه گفت، اهالی بیروت در رأی‌ به یاری حزب‌الله آمدند و بسیاری از نامزدهای مستقل که در لیست‌های «التغییریه» پیروز شده‌اند با مقاومت دشمنی ندارند.

وی در پایان خاطر نشان کرد، نجات کشور، حل و فصل سیاسی و نه درگیری را می‌طلبد؛ تغییر در طبقه سیاسی به معنای تغییر در نظام سیاسی نیست.

انتهای پیام/

 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا