سمنان

امام‌جمعه مهدی‌شهر: کودکان و نوجوانان در «جهاد تبیین» فراموش نشوند

امام‌جمعه مهدی‌شهر: کودکان و نوجوانان در «جهاد تبیین» فراموش نشوند

به گزارش یولن از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد بارانی، امام‌جمعه مهدی‌شهر صبح امروز در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، ضمن تأکید بر نقش بی‌بدیل کلام مربیان و فعالیت‌های کانون پرورش فکری اظهار کرد: یکی از اتفاقات خوبی که خدا نصیب شما کرده، سروکار داشتن با قشر معصوم کودک و نوجوان است؛ قشری که دیدن جنب وجوش آن‌ها، آدمی را به وجد می‌آورد.

بارانی حضور در جمع کودکان و خدمت به آن‌ها را مایه افتخار دانست و افزود: معتقدم انسان کنار هر کسی بنشیند، از آن کسب فیض می‌کند و در معاشرت با کودکان، ناخودآگاه حس شیرینی به آدمی دست می‌دهد که برخاسته از عصمت آن‌هاست.

وی بیان کرد: از طرفی، این امر رسالت ما بزرگ‌ترها را هم سنگین‌تر می‌کند و اگر بستر معنوی و اخلاقی و فکری در جان آن‌ها بکاریم، در آینده درخت پرثمری به بار خواهد نشست؛ چون کودکان هیچ‌وقت آنچه در کودکی فراگرفته‌اند، را فراموش نخواهند کرد.

امام‌ جمعه مهدی‌شهر با اشاره به معنویت و اخلاق به‌عنوان دو اصل مهم دوران کودکی از مربیان کانون خواست تا در حوزه معنویت، مخاطبان کودک خود را با نماز، ذکرهای کوتاه و انس با خدا آشنا سازند و آن را جزو برنامه‌ها و فعالیت‌های خود بگنجانند و ارتباط کودکان و نوجوانان با روحانیت و ائمه جمعه را در برنامه‌های خود دیده و بیش از پیش تقویت کنند.

بارانی با بیان اینکه کودکان پذیرش بالایی در زمینه آموزش تعالیم و احکام اسلامی دارند، تأکید کرد: آن‌ها آنچه بیاموزند، به والدین خود انتقال می‌دهند و فرصت مناسبی است تا از این ظرفیت بهره برده و بر آن‌ها تأثیر مثبت گذاریم.

وی بیان کرد: آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ شهدا، مکتب سردار سلیمانی، خاطرات شهیدان و… در حوزه «جهاد تبیین» نباید فراموش شود.

امام جمعه مهدی‌شهر از فعالیت‌ها و اقدامات اجرایی مربیان کانون پرورش فکری و تعامل شایسته با دستگاه‌های اجرایی این شهرستان برای برگزاری برنامه‌های متنوع به‌ویژه در مناسبت‌های ملی و مذهبی مانند دهه فجر، محرم و… قدردانی و تصریح کرد: امید است در این راه با نیت الهی، نهال‌های امروز به درخت‌های پرثمری در آینده بدل شوند و خدمتگزار خوبی برای نظام جمهوری اسلامی باشند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۲/م/

 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا