سبک زندگی

با وسایل دور ریختنی چه بسازیم؛ ۲۶ ایده خلاقانه کاردستی

با وسایل دور ریختنی چه بسازیم؛ ۲۶ ایده خلاقانه کاردستی

گروه یولن زندگی- کمی خلاقیت با وسایل دور ریختنی کافی است تا چیزهای زیبایی بسازیم. کمی ذهنتان را آزاد بگذارید و به وسایل دورریختنی جور دیگری نگاه کنید. از خودتان بپرسید با وسایل دور ریختنی چه بسازیم که خانه‌مان را زیباتر کند؟ در ادامه ۱۳ ایده برای ساخت وسایل دور ریختنی آموزش داده می شود که در ذیل می آید:

با وسایل دور ریختنی چه بسازیم؛ ۲۶ ایده خلاقانه کاردستی

ایده‌های خلاقانه برای دکوراسیون منزل

۱. ساختن آباژور با بطری پلاستیکی و نخ کنفی

آباژور یکی از وسایلی است که هر خانه‌ای را زیباتر می‌کند. این چراغ‌های آویز به ایوان و فضای بیرونی خانه نمایی فوق‌العاده می‌بخشند. البته لازم نیست آباژورهای گران بخرید؛ می‌توانید با استفاده از وسایل ساده‌ای مثل طناب و بطری‌های پلاستیکی برای خودتان آباژوری قشنگ و چشم‌نواز بسازید. نخ کنفی یا مکرومه را دور بطری پلاستیکی بچسبانید، آن را رنگ‌آمیزی کنید و از نتیجه کار لذت ببرید. فقط باید کمی خلاق باشید.

با وسایل دور ریختنی چه بسازیم؛ ۲۶ ایده خلاقانه کاردستی

۲. تزئین گلدان با شلوار جین قدیمی

به‌جای اینکه شلوار جین قدیمی را در سطل زباله بیندازید، از آن برای زیباترکردن فضاهای داخل منزل یا باغچه استفاده کنید. شلوار جین را به‌اندازه گلدان ببُرید و دور آن بپیچید، سپس گل‌ها و گیاهان دلخواهتان را در گلدان بکارید. اگر گلدان بزرگ بود، می‌توانید از قسمت کمر شلوار هم استفاده کنید. در اینترنت نمونه‌های زیادی هستند که می‌توانید ازشان الهام بگیرید.

۳. درست‌کردن جاشمعی با مواد بازیافتی

جاشمعی یکی از کاربردی‌ترین وسایلی است که تقریبا در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. البته لازم نیست آن را بخرید و می‌توانید با استفاده از ظروف شیشه‌ای بازیافتی جاشمعی‌های فوق‌العاده زیبایی بسازید. شیشه مربا، ترشی و سایر ظروف شیشه‌ای را بردارید، کمی تزئینشان کنید و از نتیجه کار لذت ببرید.

با وسایل دور ریختنی چه بسازیم؛ ۲۶ ایده خلاقانه کاردستی

۴. کاردستی با بطری نوشابه کوچک

تزئین اتاق کودک با استفاده از بطری‌های بازیافتی اصلا کار سختی نیست. فقط باید بطری را رنگ‌آمیزی کنید و یک سبد کوچک به آن اضافه کنید تا تبدیل به بالون کوچکی شود که برای تزئین اتاق کودک عالی است.

با وسایل دور ریختنی چه بسازیم؛ ۲۶ ایده خلاقانه کاردستی

۵. تبدیل تی‌شرت‌های قدیمی به پیش‌بند آشپزخانه

به‌جای اینکه تی‌شرت‌های قدیمی‌تان را دور بیندازید، ازشان پیش‌بندهای زیبا درست کنید. فقط کافی‌ است تی‌شرت‌ کهنه را به‌شکل پیش‌بند قیچی کنید و بعد با چند کوک ساده از آن پیش‌بندی شیک بسازید.

۶. درست‌کردن کیف‌دستی از کت چرمی قدیمی

اگر از کت‌های چرمی قدیمی‌تان استفاده نمی‌کنید، دلیل نمی‌شود آنها را دور بریزید. به‌جای این کار، می‌توانید با آنها کیف‌های چرمی زیبا و بادوام بدوزید و ازشان برای خریدهای روزانه استفاده کنید یا آنها را به عزیزانتان هدیه بدهید. درست‌کردن این کیف‌های چرمی بسیار راحت است و به مهارت خاصی نیاز ندارد.

با وسایل دور ریختنی چه بسازیم؛ ۲۶ ایده خلاقانه کاردستی

۷. تبدیل کردن کارگاه چوبی گلدوزی به آویز گل‌وگیاه

کارگاه‌های چوبی گلدوزی (همان حلقه‌هایی که رویشان پارچه کشیده می‌شود) را به‌ هم بچسبانید، سپس داخل حلقه‌ای که درست شده است یک تکه چوب بگذارید. حالا آویزی چوبی برای نگهداری گلدان‌های سرسبز کوچکتان دارید.

۸. درست‌کردن کیف با لباس‌های جین

جین پارچه‌ای بسیار بادوام برای ساخت کیف‌ است. این پارچه‌ها در هر خانه‌ای پیدا می‌شوند و با کمی خلاقیت می‌توانید لباس‌های جین قدیمی را بُرش بزنید و با آنها کیف‌هایی جذاب بدوزید.

۹. درست‌کردن روبالشی‌ با لباس‌های کهنه

لباس‌های کهنه را دور نیندازید؛ می‌توانید با چند بُرش و کوک ساده برای خودتان روبالشی درست کنید. این روبالشی‌های بامزه را می‌توانید در اتاق‌خواب یا حتی اتاق نشیمن به‌عنوان رویه کوسن استفاده کنید.

با وسایل دور ریختنی چه بسازیم؛ ۲۶ ایده خلاقانه کاردستی

۱۰. تبدیل‌کردن قوطی‌های کنسرو به گلدان

قوطی‌های کنسرو بیشتر از هر چیز دیگری دور انداخته می‌شوند. این قوطی‌ها بهترین گزینه برای ساخت کاردستی‌اند. قوطی‌های حلبی کنسرو را رنگ کنید، سپس قلمه‌ گیاه محبوبتان را در آنها بکارید.

با وسایل دور ریختنی چه بسازیم؛ ۲۶ ایده خلاقانه کاردستی

۱۱. خلاقیت با چوب

چوب‌های دورریختنی برای ساخت کاردستی بسیار مناسب‌اند. با این چوب‌ها می‌توانید استند رنگارنگ و زیبایی برای گلدان‌هایتان بسازید و آن را به نقطه کانونی دکوراسیون منزلتان تبدیل کنید. تخته‌های چوب را رنگ بزنید، بعد آنها را به‌شکل نردبان به‌ هم وصل کنید. حالا سطل‌های فلزی بازیافتی یا گلدان‌هایتان را به آن آویزان کنید.

۱۲. تبدیل کیسه‌های خرید به کیسه اسباب‌بازی بچه‌ها

اگر کیسه‌های خرید پارچه‌ای کهنه شده‌اند، آنها را به کیسه اسباب‌بازی بچه‌ها تبدیل کنید این‌طوری هیچ‌وقت این کیسه‌ها را دور نمی‌ریزید و آنها را به وسایلی مفید برای مرتب‌ماندن اتاق‌ بچه‌ها تبدیل می‌کنید.

با وسایل دور ریختنی چه بسازیم؛ ۲۶ ایده خلاقانه کاردستی

۱۳. درست‌کردن گلدان‌های زیبا با لاستیک‌های خودرو

لاستیک‌ها را به‌سلیقه خودتان رنگ‌آمیزی کنید و داخلشان خاک بریزید. این‌طوری تعدادی گلدان زیبا، بسیار بادوام و مقرون‌به‌صرفه درست می‌کنید که به باغچه منزلتان نمای زیبایی می‌دهند.

ایده‌های خلاقانه برای ساخت کاردستی با وسایل دور ریختنی

با وسایل دور ریختنی چه بسازیم برای مدرسه؟ بیشتر والدین در عمرشان حداقل ۱ بار این سؤال را از خودشان پرسیده‌اند. ساخت کاردستی با وسایل دور ریختنی به خلاقیت نیاز دارد. برای این کار نیازی نیست وسایل گران‌قیمت بخرید. با استفاده از وسایل دورریختنی می‌توانید کاردستی‌های زیبا بسازید و در هزینه‌ها هم صرفه‌جویی کنید.

با وسایل دور ریختنی چه بسازیم؛ ۲۶ ایده خلاقانه کاردستی

۱. تبدیل‌کردن کاغذهای بازیافتی به گل‌های زیبا

تنها چیزی که برای ساخت این کاردستی خلاقانه لازم دارید کاغذ باطله یا روزنامه و چسب است. کاغذها را به‌شکل گل قیچی کنید و روی مقوا بچسبانید تا برای مدرسه بچه‌ها یک کاردستی قشنگ درست کنید.

۲. ساختن درخت کریسمس با شانه تخم‌مرغ

شانه تخم‌مرغ یکی از چیزهایی است که در تمام آشپزخانه‌ها پیدا می‌شود. آن را بُرش بزنید، سپس با کمک فرزندتان رنگش کنید و به‌شکل درخت دربیاورید.

با وسایل دور ریختنی چه بسازیم؛ ۲۶ ایده خلاقانه کاردستی

۳. خلاقیت با چوب بستنی و بطری نوشابه

بطری‌های پلاستیکی نوشابه را دور نریزید و از آنها ظرف غذایی برای پرندگان بسازید. در بدنه بطری‌ نوشابه سوراخ‌هایی ایجاد کنید و چوب‌بستنی‌ها را از این سوراخ‌ها رد کنید. چوب‌بستنی‌ها جای نشستن پرندگان هستند. برای جذاب‌ترشدن این بطری‌ها، آنها را رنگ‌آمیزی یا با نوارهای رنگارنگ تزئین کنید.

با وسایل دور ریختنی چه بسازیم؛ ۲۶ ایده خلاقانه کاردستی

۴. ساختن توپک‌های خزه‌ای

این کاردستی برای بچه‌هایی که به مشارکت در تمام مراحل ساخت کاردستی علاقه دارند، بسیار جذاب است. برای ساخت این توپک‌های خزه‌ای باید خزه‌های اسفنجی را که از قبل خیس شده‌اند دور یک توپ پلاستیکی ببندید. سعی کنید خزه‌ها را با کمک نخ‌های پلاستیکی یا نوارهایی که از تی‌شرت‌های بازیافتی درست کرده‌اید روی توپ محکم ببندید تا گوی خزه‌ای درست شود. از نخ کنفی برای آویزان‌کردن این توپک استفاده کنید. هر چند روز یک‌ بار سطح توپک را با اسپری آب‌پاشی کنید تا سبز بماند.

۵. رنگ‌آمیزی پاکت‌های کاغذی

پاکت‌های قهوه‌ای‌رنگ کرافت را به بوم نقاشی تبدیل کنید و اجازه بدهید فرزندانتان این وسایل دورریختنی را به آثار هنری زیبا تبدیل کنند. به بچه‌ها مدادرنگی، آبرنگ یا مدادشمعی بدهید تا روی این پاکت‌ها نقاشی بکشند و برای زنگ کاردستی به مدرسه ببرند. می‌توانید از این پاکت‌ها برای تزئین اتاق کودک یا وسایل منزل هم استفاده کنید.

با وسایل دور ریختنی چه بسازیم؛ ۲۶ ایده خلاقانه کاردستی

۶. کاردستی با سنگ‌ریزه

بچه‌ها را به دامان طبیعت ببرید و از آنها بخواهید سنگ‌ریزه‌های زیبا جمع کنند. حالا با کمک فرزندانتان این سنگ‌ریزه‌ها را به شکل‌های مختلف روی مقوا بچسبانید. با کمی خلاقیت کاردستی‌های زیبایی درست می‌شوند که برای دکوراسیون منزل هم مناسب‌اند.

۷. ساختن نظم‌دهنده‌هایی از جنس قوطی‌ کنسرو

می‌توانید با کمک فرزندتان این قوطی‌ها را تزئین و از آنها به‌عنوان نظم‌دهنده استفاده کنید. از بچه‌ها بخواهید این قوطی‌های بازیافتی را به دلخواه رنگ‌آمیزی و تزئین کنند. این‌طوری کاردستی‌هایی می‌سازند که برای نظم‌دهی به لوازم تحریرشان هم مناسب‌اند.

با وسایل دور ریختنی چه بسازیم؛ ۲۶ ایده خلاقانه کاردستی

۸. ساختن جغد روزنامه‌ای

به روزنامه‌های قدیمی زندگی تازه‌ای ببخشید و سعی کنید با کمک فرزندانتان از این کاغذباطله‌ها جغدهای روزنامه‌ای بسازید. تنها چیزی که نیاز دارید ماژیک، آبرنگ و روزنامه باطله است. این وسایل را در اختیار بچه‌ها بگذارید تا با کمی خلاقیت جغدهای روزنامه‌ای بامزه خلق کنند.

۹. ساختن تراریوم سرسبز با بطری نوشابه کوچک

بطری کوچک پلاستیکی را به تراریوم تبدیل کنید و به بچه‌ها نگهداری از گیاهان را یاد بدهید. این تراریوم برای کاردستی مدرسه بچه‌ها بسیار مناسب است. به‌علاوه، از این راه چیزهای زیادی درباره گیاهان یاد می‌گیرند.

ابتدا بطری نوشابه را از وسط برش بزنید، سپس کف آن کمی شن درشت یا سنگ‌ریزه بریزید. روی سنگ‌ها را با مقداری خزه بپوشانید و روی خزه‌ها کمی خاک شنی بریزید. گیاهی را در خاک بکارید و در بطری را بگذارید.

۱۰. خلاقیت با کارتن و مقوا

مقوا یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین مواد برای ساخت کاردستی است. کارتن‌ و مقوای بازیافتی و شانه‌های تخم‌مرغ در همه خانه‌ها پیدا می‌شوند. این مقواها را در اختیار فرزندتان بگذارید تا با آن کاردستی بسازد. این‌طوری خلاقیتش را به‌ کار می‌گیرد و کاردستی‌های خارق‌العاده‌ای می‌سازد.

با وسایل دور ریختنی چه بسازیم؛ ۲۶ ایده خلاقانه کاردستی

۱۱. درست‌کردن آویز قلب‌های کاغذی

روزنامه‌ها و مجله‌های رنگی ابزار فوق‌العاده‌ای برای ساخت کاردستی‌های هنری‌اند. کافی‌ است صفحه این مجله‌ها را به‌شکل قلب قیچی کنید، سپس بالای آنها سوراخ‌های کوچکی ایجاد کنید. تعدادی از این قلب‌ها بسازید و آنها را با نخ کنفی از مقوا یا شاخه درخت آویزان کنید. آویز قلب‌های کاغذی آماده است!

با وسایل دور ریختنی چه بسازیم؛ ۲۶ ایده خلاقانه کاردستی

۱۲. با در بطری نوشابه بازی رومیزی بسازید

در بطری نوشابه یکی از بهترین لوازم برای ساخت بازی‌های رومیزی مثل دوز است. این درها را در اختیار بچه‌ها بگذارید تا با آنها بازی‌های رومیزی جذاب بسازند و لذت ببرند.

با وسایل دور ریختنی چه بسازیم؛ ۲۶ ایده خلاقانه کاردستی

۱۳. درست‌کردن گلدانی کوچک با حباب لامپ

سرپیچ فلزی لامپ‌های بازیافتی را جدا کنید تا به گلدان‌هایی شگفت‌انگیز تبدیل شوند. داخل این حباب‌ها کمی آب بریزید و چند شاخه گل کوچک بگذارید. می‌توانید از سیم فلزی یا نخ کنفی برای آویزان نگه‌داشتن این گلدان‌ها استفاده کنید.

سخن پایانی

یکی از مهم‌ترین کارها برای حفاظت از محیط‌ زیست استفاده مجدد از وسایل قدیمی است. دوستداران محیط‌زیست همیشه به این مسئله فکر می‌کنند که با وسایل دور ریختنی چه بسازیم تا زباله کمتری تولید شود. کمی از خلاقیت‌تان کمک بگیرید و با دورریختنی‌ها لوازمی منحصربه‌فرد بسازید یا از آنها برای ساخت کاردستی بچه‌ها استفاده کنید.

در این مقاله، ۲۶ ایده برای استفاده مجدد از وسایل دورریختنی گفتیم. ساخت این کاردستی‌ها و لوازم نه‌تنها جذاب و سرگرم‌کننده است، بلکه به شما کمک می‌کند وسایل قدیمی را دوباره وارد چرخه مصرف کنید.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا