سمنان

بزرگ‌ترین کارخانه کاشی استان سمنان پس از ۱۰ سال به تولید بازگشت

بزرگ‌ترین کارخانه کاشی استان سمنان پس از ۱۰ سال به تولید بازگشت

به گزارش یولن از سمنان، محمدجعفر عبداللهی رئیس کل دادگستری استان سمنان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: حمایت از تولید، کارآفرینی و اشتغال‌زایی، یکی از کارخانه‌هایی که به ورطه ورشکستگی افتاده و فعالیتش متوقف شده و حتی بخشی از ماشین‌آلات آن به فروش رفته بود، را شناسایی و احیا کرد.

وی گفت: یکی از مباحث مهم در دستگاه قضایی استان سمنان بر اساس سیاست‌های محول قوه قضائیه، حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری همچنین دانش‌بنیان در حوزه تولید، کارآفرینی و اشتغال‌زایی است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: تولید در این کارخانه که در گذشته با نام «کاشی سمند» در سمنان فعالیت داشت، در سال‌های سابق متوقف شد؛ ولی با پیگیری‌های به عمل آمده، مدیرعامل سابق به علت ورشکستگی و نداشتن نقدینگی لازم توانایی اداره این شرکت را نداشت که با فراخوانی‌های قانونی، درنتیجه سرمایه‌گذار جدید به موضوع ورود پیدا کرد.

عبداللهی تصریح کرد: مالک جدید، سرمایه‌گذاری لازم را در این شرکت به عمل آورده و از آنجایی که عملیات تملک از سوی بانک انجام شده بود، با پیگیری‌های بعدی، همراهی بانک با سرمایه‌گذار جدید به نتیجه رسید و سرمایه‌گذار جدید بخشی از مبلغ مزایده را نقداً پرداخت کرد و باقی مبلغ مزایده به‌طور اقساط در حال پرداخت است.

وی افزود: این کارخانه که توسط بخش خصوصی و در سال ۱۳۸۳ آغاز به کار کرد، حدوداً تا سال ۱۳۹۰ به فعالیتش ادامه داد و پس از مدتی ورشکسته شد؛ تا آنجا که نه‌تنها اثری از تولید در کارخانه دیده نمی‌شد، بلکه برخی از تجهیزات هم توقیف و تملک شد و حتی به فروش رسید.

رئیس کل دادگستری استان سمنان ابراز امیدواری کرد: مالک جدید که از تخصص و تجربه لازم برای راه‌اندازی مجدد فعالیت آن کارخانه با نام جدید «کاشی هفت آسمان» برخوردار است، برای راه‌اندازی اولیه از نیروی‌هایی که سابقاً در آن کارخانه فعالیت داشتند و از انگیزه و مهارت کافی برخوردار بودند، دعوت کرد.

عبداللهی اضافه کرد: در وضعیت فعلی، ۳۰ تا ۴۰ کارگر در این کارخانه مشغول به کار هستند و تا اتمام راه‌اندازی که در نیمه دوم سال جاری انجام می‌شود، این کارخانه با ۳۰۰ تا ۴۰۰ نیروی انسانی مشغول به کار خواهد شد.

وی به همکاری دیگر دستگاه‌ها در این زمینه اشاره کرد و افزود: در جریان تعقیب احیای این واحد تولیدی، استانداری و بانک تجارت همکاری لازم را با سرمایه‌گذار داشته و خدمات و همراهی شایانی را معمول داشتند که کارخانه کاشی هفت آسمان (کاشی سمند سمنان) دوباره به چرخه فعالیت بازگشته است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان با تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در مرکز استان، خود را مکلف به حمایت از واحدهای تولیدی می‌داند تا پس از احیاء و راه‌اندازی نیز حمایت و پیگیری‌های بعدی را ادامه دهد تا آن واحدهای تولیدی متوقف نشوند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/س/ ت ۹


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا