کرمان

باید به جد روی بحث پسته کار کرد/صنعت مس رفسنجان تحرک آنچنانی نداشته است

باید به جد روی بحث پسته کار کرد/صنعت مس رفسنجان تحرک آنچنانی نداشته است

به گزارش یولن از رفسنجان، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان عصر امروز در آیین تکریم و معارفه فرماندار رفسنجان اظهار کرد: مسئولیت یک امانتی‌ست و تکلیف خیانت در امانت مشخص است.

وی با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی مسئولیت یک امانت است، تصریح کرد: در نگاهی که جمهوری اسلامی دارد مردم ولی‌نعمت و ما خادم و نوکر مردم هستیم.

فداکار افزود: استان کرمان استانی که منصوب به شهید سلیمانی است افتخار بزرگتری برای خدمت دارد در رفسنجان هم با سوابق انقلابی و شخصیت‌های دینی و سیاسی که دارد کارکردن افتخار بزرگی‌ست.

استاندار کرمان افزود: در دفاع مقدس سوابق مردم رفسنجان خیلی برجسته است حتما باید به این موضوع توجه شود، کمک‌های مردم رفسنجان در دوران دفاع مقدس از چند استان بیشتر بود و وجود چندین فرمانده گردان شهید در این شهرستان منحصر به فرد است و خدمت در چنین شهری کار را سخت و البته افتخار بزرگی‌ست.

وی اضافه کرد: پسته یکی از ظرفیت‌های بزرگ این شهرستان است صنعت دیرینه به نام مس در کنار رفسنجان وجود دارد اگرچه رشد و تحرک آنچنانی نداشته اما الان حدود هفت هزار رفسنجانی در این صنعت شاغل هستند اما عمده زندگی مردم رفسنجان از پسته است.

استاندار کرمان ادامه داد: زندگی مردم رفسنجان با پسته گره خورده است اما اینکه امسال سرما زده و پارسال هم پسته نبوده کاسب و راننده و همه را متاثر می‌کند وقتی پسته نیست همه ضرر می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: کار در حوزه پسته یک ضرورت قطعی در رفسنجان است و نباید قطع شود باید به جد روی بحث پسته کار کرد و از تجربه متخصصان استفاده کرد، تاکنون برای پسته نسخه شفابخشی پیچیده نشده است و همه باید کمک کنیم.

استاندار کرمان تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی انتخاب رضایی به عنوان فرماندار رفسنجان،  موضوع پسته است وی در حوزه پسته صاحب‌نظر است و پسته را به‌خوبی می‌شناسد.

فداکار خاطرنشان کرد: صنعت یک حوزه پیشران و موتور محرکه اقتصاد است و حتما مس بابد سرمایه‌گداری و ورود کند، اتفاقی که در شهرهای کناری افتاده با رفسنجان قابل مقایسه نیست.

وی گفت: حوزه صنعت باید با سرعت پیش برود و تقویت شود اما مشکل کشاورزی با جدیت و برنامه‌ریزی حل شود که قابل حل است.

فداکار از همه فرمانداران گذشته رفسنجان قدردانی کرد و متذکر شد: شهری با این ویژگی‌ها پیگیری‌های زیادی می‌طلبد.

وی اظهار داشت: در حوزه پسته باید وقت گذاشته شود و در روستاها با مردم دیدار شود از ظرفیت نیروهای توانمند انقلابی جوان و باانگیزه که وجود دارد، استفاده شود.

استاندار کرمان به موضوع آب شرب و کشاورزی پرداخت و بیان کرد: ۹۰ درصد مصرف آب در بخش کشاورزی است در رفسنجان کمترین استفاده از روش‌های نوین می‌شود و باید بپذیریم شیوه آبیاری اصلاح شود.

فداکار تصریح کرد: در هر نقطه و هر میزان که می‌شود باید مصرف آب مدیریت شود بیشترین عمق چاه‌ها در استان در رفسنجان است و مشکل آب شرب باید حل شود و نگرانی در این رابطه نداشته باشیم. 

وی تأکید کرد: آب شرب مهدی‌آباد نوق توسط فرماندار پیگیری شود کاری که پورمحمدی کلید زده بود ادامه پیدا کند و مشکل حل شود.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا