آذربایجان شرقی

نباید در فکر از رده خارج کردن همدیگر باشیم

به گزارش یولن از بناب، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب با تبریک فرا رسیدن میلاد ختمی مرتبت پیامبر گرامی اسلام، اظهار داشت: این مناسبت در نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌نام هفته وحدت نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه همواره قدرت‌های بزرگ سعی می‌کنند بین فرق اسلامی اختلاف بیندازند تا بتوانند از این طریق بر مسلمانان سلطه یابند و تا توان دارند ثروت‌های مسلمانان را غارت کنند؛ افزود: القاعده و داعش دست پرورده کشورهای غربی هستند و آنها را برای سیطره بر مسلمانان تشکیل داده‌اند تا بتوانند به‌وسیله گروه‌های افراطی به اهداف شوم خود در منطقه دست یابند.

خطیب جمعه شهرستان بناب با اشاره به قسمتی از فرمایشات مقام معظم رهبری در اجلاسیه کشورهای اسلامی که «ما ملت‌ها را برای جنگ با آمریکا دعوت نمی‌کنیم بلکه می‌گوییم در برابر آمریکا و شیاطین زورگو تسلیم نشوند، از این‌رو مهم‌ترین موضوع در شرایط کنونی حفظ و تقویت وحدت میان مسلمانان است»، یادآور شد: دشمنان نظام در حال سرمایه‌گذاری هستند تا با ایجاد اختلاف بین مسلمانان منطقه به اهداف شوم خود دست یابند و البته باید مواظب باشیم تا در تور آنها گرفتار نشویم.

باقری‌بنابی خاطرنشان کرد: با این وجود در داخل نیز عده‌ای در تلاشند به اختلافات دامن بزنند و متأسفانه به این معضل مبتلا هستیم و گروه‌های سیاسی برای خارج کردن همدیگر از صحنه تلاش می‌کنند که این روش با وحدت منافات دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با دعوت از گروه‌های سیاسی داخل کشور به حفظ وحدت و یکپارچگی تصریح کرد: سفارش قرآن و دلسوزی‌های مقام معظم رهبری در این خصوص را نمی‌شنوید.

باقری بنابی در ادامه اذعان داشت: در مقام روشنگری تمام ملت‌ها را به وحدت و یکپارچگی توصیه می‌کنیم و به آنها سفارش می‌کنیم ولی در داخل خلاف آن عمل می‌کنیم و هر کس و هر گروهی سر کار می‌آید، گروه دیگر را درو می‌کند.

وی تأکید کرد: با وجود اینکه شاید در بحث اداره کشور نظرات مختلف دارند، ولی نباید در فکر از رده خارج کردن همدیگر باشیم.

انتهای پیام/۶۰۰۰۴/س


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا