سلامت

آمار مرگ و میر روزانه کرونا در ژاپن به صفر رسید

به گزارش روز دوشنبه گروه علم و آموزش یولن از پایگاه اینترنتی ای بی سی نیوز، ژاپن در اواخر ماه اوت (شهریور) و پس از میزبانی بازی های المپیک شاهد افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ بود به طوری که موارد روزانه ابتلا به این بیماری به ۲۶ هزار نفر رسید.

این کشور بیش از ۱۸ هزار مورد مرگ و میر ناشی از این بیماری در طول دوره همه گیری داشته است. موفقیت اخیر ژاپن در شکست موج کرونا، کارشناسان را متحیر کرده است و می‌گویند بیش از یک عامل می‌تواند مسوول این موفقیت باشد.

براساس این گزارش، ژاپن استراتژی «واکسن پلاس» را اتخاذ کرده است، به طوری که بیش از ۷۰ درصد از جمعیت این کشور به طور کامل واکسینه شده اند اما همچنین اقداماتی مانند فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را رعایت می کنند.

استراتژی واکسن پلاس شامل طیفی از اقدامات با حداقل اختلال برای جلوگیری از انتقال ویروس کووید-۱۹ مانند تزریق واکسن کرونا، بهبود تهویه و حفظ استفاده از ماسک در محیط‌های با خطر بالا است.

زندگی در توکیو پایتخت ژاپن با برداشته شدن محدودیت‌ها تا حد زیادی به حالت عادی بازگشته است. این کشور از روز اول اکتبر (۹مهرماه) «وضعیت اضطراری»  خود را لغو کرد. با این حال، برخی کارشناسان هشدار دادند که این کشور ممکن است شاهد افزایش مجدد موارد ابتلا به کرونا در ماه‌های آتی فصل زمستان باشد، زیرا ممکن است مردم در رستوران‌ها با تهویه ضعیف یا در مهمانی‌های و تجمعات اداری که تهویه ضعیفی دارند، دوباره به این بیماری مبتلا شوند.

دولت ژاپن برای مقابله با بازگشت احتمالی موارد ابتلا به کرونا در زمستان امسال، قصد دارد از ماه آینده تزریق واکسن تقویتی را آغاز کند و در تلاش است تا درمان‌های مبتنی بر قرص را برای موارد خفیف‌تر برای کاهش بستری شدن در بیمارستان تضمین کند.

به گزارش یولن، ویروس کرونا موسوم به «کووید۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.  ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد، نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

اولین بار، شرکت داروسازی فایزر آمریکا آبان ماه ۱۳۹۹ اعلام کرد که به واکسن کرونا دست یافته و این واکسن تا ۹۰ درصد در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر عمل کرده است.

علاوه بر این کشورهای زیادی همچون ایران، هند، روسیه، چین، انگلیس و کوبا وارد عرصه تولید واکسن کرونا شده اند و موفقیت های چشمگیری در این زمینه کسب کرده اند.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا