بین الملل

الخزعلی: انتقال نفت عراق به بندر العقبه اردن، به سود اسرائیل است

الخزعلی: انتقال نفت عراق به بندر العقبه اردن، به سود اسرائیل است

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، قیس الخزعلی دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق در مراسم سالگرد شهادت «صالح البخاتی» از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی عراق بر مقابله با طرحهای صهیونیستی تأکید کرد.

شبکه خبری العهد به نقل از الخزعلی گزارش داد، برای دفاع از سرزمین و مقدسات عراق، خونهای باارزشی ریخته شده و همه این جانفشانیها برای استقلال عراق و دفاع از مردم این کشور بوده است.

وی با بیان اینکه دشمنان عراق قصد دارند مردم این کشور را از مرجعیت دور کنند، تصریح کرد: «ملت عراق مخالف ضایع کردن حق فراکسیون بزرگتر یا کنار گذاشتن آن از ایفای نقش سیاسی و قانونی است».

دبیر کل عصائب همچنین تأکید کرد که این جنبش مخالف انتقال نفت عراق به بندرگاه «العقبه» است؛ زیرا معتقد است که این مسئله، به سود رژیم صهیونیستی است.

در همین ارتباط، «حسن سالم» عضو فراکسیون پارلمانی «الصادقون» هم اخیرا از سکوت سیاسی نسبت به انتقال نفت عراق به بندرگاه العقبه اردن انتقاد و تأکید کرد، این اقدام، برای اعطای نفت عراق به مصر و رژیم صهیونیستی است.

سالم با بیان اینکه اتصال لوله نفت بصره به العقبه با مسافتی بالغ بر هزار و ۹۰۰ کیلومتر مربع و با قیمتی ارزان به رژیم صهیونیستی، «دلیلی بر خیانت و مشارکت در این غارت و فساد است»، خاطر نشان کرد، دولت کنونی از طریق نادیده گرفتن توافق پکن-بغداد، «اوامر آمریکا مبنی بر فقیر کردن ملت عراق را اجرا می‌کند».

این در حالی است که عراق تیر ماه گذشته میزبان رئیس‌جمهور مصر و پادشاه اردن برای برگزاری نشست سه‌جانبه سران عراق، مصر و اردن بود. نشست بغداد در راستای دو نشست قبلی سران این کشورها برای اجرای توافقات حاصله میان آنها در چارچوب پروژه موسوم به «شام جدید» برگزار شد(جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/.

 

 

 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا