کهگیلویه و بویراحمد

۶۳ برنامه همزمان با دهه وقف در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

به گزارش یولن از یاسوج،  حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از پروژه خلیج فارس موقوفه مرحوم طاهری شهر یاسوج گفت: ۶۳ برنامه همزمان با دهه وقف در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همایش  یاوران وقف بصورت ویژه در سه شهرستان بویراحمد، گچساران و کهگیلویه توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های فوق برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه وقف از سنت‌های ارزشمند اسلام است که در سیره ائمه اطهار(ع) فضیلت و ثواب بسیاری برای آن ذکر شده و از آن صدقه جاریه تعبیر می شود، گفت:  برنامه های متعددی نظیر غبارروبی گلزار شهدا، غبارروبی بقاع متبرکه، عزاداری های دهه آخر ماه صفر در بقاع متبرکه از جمله برنامه های دهه وقف در استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

نصیرالاسلامی گفت: اولین برنامه دهه وقف سال ۱۴۰۰ در استان کهگیلویه و بویراحمد،غبارروبی گلزار شهدای بقعه متبرکه امامزاده حسن علیه السلام روستای مهریان شهرستان بویراحمد و آخرین برنامه برگزاری همایش یاوران وقف در شهرستان گچساران بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در آخرین روز ماه صفر و همزمان با سالروز شهادت حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام و دهه وقف برنامه رهروان رضوی و همایش یاوران وقف در بقعه متبرکه امامزاده آقامیر علیه السلام در شهر دهدشت برگزار شد.در این مراسم ۱۲ موکب به شرکت کنندگان و زائران خدمات‌رسانی کردند.

 نصیرالاسلامی عنوان کرد:  چه لذتی دارد  وقتی عمل نیک انسان حتی در نبود او افزایش می یابد و لحظه به لحظه بر پاداش های او افزوده می شود. وقف، راهی است برای کسب چنین ثواب بی نهایتی. ساخت مسجد و حوزه علمیه، درمانگاه و مدرسه و مانند آن که اگر کسی توانست، خوشا به سعادت او و اگر هم نمی تواند این مقدار هزینه کند، با مشارکت و پرداخت بخشی از هزینه های آن، در شکل گیری یک موقوفه حاضر می شود و ثواب بی نهایت برای خود ثبت و ذخیره می کند تا از ثواب بی شمار آن تا همیشه بهره مند گردد و از فرصت به دست آمده، بهترین استفاده را ببرد.

وی خاطرنشان کرد: امام باقر علیه السلام می فرمایند:«إِیّاکَ وَ التَّفرِیطَ عِندَ إِمکَانِ الفُرصَهِ فَإِنَّهُ مَیدَانٌ یجرِی لِاَهلِهِ بِالخُسرَانِ» ؛ از کوتاهی و کم کاری هنگام [به دست آمدن] فرصتِ [انجام کار خیر و اعمال نیک] بپرهیزید! که در این میدان آن که وقت را ضایع کند، زیان مى بیند.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا