سلامت

بیش از ۱۶ هزار عدد آنتی‌بیوتیک کودکان در کردستان توزیع شد

بیش از ۱۶ هزار عدد آنتی‌بیوتیک کودکان در کردستان توزیع شد

دکتر ابراهیم ابراهیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار یولن اظهار داشت: در مجموع سهم استان کردستان از محموله ۵۰ تُنی آنتی‌بیوتیک وارداتی ۱.۹ درصد بود که در استان توزیع شد.

وی اضافه کرد: این داروها به صورت پودر و سوسپانسیون خوراکی شامل آزیترومایسین، کوآموکسی کلاو، سفکسیم، سفالکسین و آموکسی سیلین است.

مدیر نظارت داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: این محموله طی روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه در داروخانه های سطح استان توزیع شد و شروع آن از داروخانه‌های شبانه روزی سنندج بود و دوشنبه و سه‌شنبه در دیگر نقاط استان توزیع شد.

ابراهیمی با بیان اینکه در حال حاضر آنتی‌بیوتیک کودکان به اندازه کافی در دسترس بیماران است، یادآور شد: به موازات واردات محموله خارجی، تولید داخلی هم افزایش و سرعت گرفت و داروی تولید داخل هم به صورت یک روز در میان و با درصدی بالاتر از گذشته از دیروز توزیع شد.

وی مصرف خودسرانه و بدون نسخه پزشک را مشکلی فرهنگی دانست و تاکید کرد: باید روی این مساله کار کرد که دارو قابل ذخیره نیست و حتی در دوران شیوع همه‌گیری کرونا، مشکل حاد کمبود دارویی را شاهد نبودیم.

مدیر نظارت داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به مردم توصیه کرد خودسرانه دارو مصرف نکنند چرا که در صورت استفاده بی رویه آنتی‌بیوتیک ها، مقاومت دارویی پدید می‌آید.

در حال حاضر ۴۳ شرکت دارویی در کردستان کار توزیع دارو در بین ۲۰۲ داروخانه را بر عهده  دارند و سهم استان از توزیع داروی کشور بر اساس جمعیت؛ ۲ درصد است.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا