کهگیلویه و بویراحمد

عشایر منطقه دمه برفگیر شدند

به گزارش یولن از کهگیلویه، در پی بارش برف در مناطق سردسیری چرام جاده‌های عشایری این شهرستان مسدود و مردم برفگیر شدند.

هادی فتاحی‌اصل در خصوص مشکلات ناشی از بارش برف اظهار داشت: جاده منطقه سردسیری و عشایری دمه سرفاریاب در پی بارش‌های دو روز اخیر برف مسدود و سه خانوار عشایری ساکن در این منطقه نیز برف گیر شدند.

فرماندار چرام افزود: با توجه به تداوم بارش برف در این منطقه علاوه بر مسدود شدن جاده، برق این منطقه نیز قطع شده و امکان دسترسی این خانوار‌ها به دیگر مناطق نیز وجود ندارد.

این مسؤول گفت: بر اثر بارش برف احشام این سه خانوار عشایری نیز در خطر تلف شدن قرار دارند و ضروری است برای نجات این سه خانوار عشایر و دامهایشان هرچه سریعتر چاره اندیشی شود.

فتاحی‌اصل گفت: انتظار است که دستگاه‌های خدمات رسان و امداد رسان استان و شهرستان چرام و دیگر شهرستا‌نهای همجوار برای نجات خانوار‌های عشایری درگیر برف در منطقه دمه سادات امامزاده علی چاره اندیشی کنند.

فرماندار چرام اضافه کرد: پیش از این در شهریور ماه به عشایر مناطق مختلف شهرستان چرام اعلام شد با توجه به کاهش دما و احتمال بارش برف و باران مناطق عشایری را ترک کنند و مقرر شد در صورتی که عشایر قصد ماندن در مناطق عشایری را داشته باشند باید از قبل با امور عشایری، بخشداری و فرمانداری هماهنگ کنند.

انتهای پیام/۸۲۰۱۶
 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا