بین الملل

مشاور امنیت ملی عراق: رابطه ما با آمریکا علیه ایران نیست

مشاور امنیت ملی عراق: رابطه ما با آمریکا علیه ایران نیست

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق یکشنبه‌شب، طی پستی در توئیتر، درباره رابطه عراق با ایالات متحده و ایران توضیحاتی داد.

وی نوشت: «رابطه ما با آمریکا و ائتلاف بین‌المللی علیه ایران نیست، رابطه ما با ایران نیز علیه آمریکا و ائتلاف بین‌المللی نیست، رابطه ما با عربستان سعودی علیه ایران نیست و رابطه ما با ایران علیه عربستان سعودی نیست. عراق بر اساس منافع ملی خود عمل می‌کند».

الاعرجی ادامه داد: «ما نمی‌خواهیم گروه‌های مسلح از عراق به عنوان پایگاهی برای تهدید ایران یا هر کشور دیگری استفاده کنند و هر خارجی که به حاکمیت عراق و قوانین عراق احترام بگذارد، از او استقبال می‌کنیم».

 

مشاور امنیت ملی عراق: رابطه ما با آمریکا علیه ایران نیست

 

وی چند روز پیش در دیدار با سفرای سوئد، نروژ و دانمارک نیز در خصوص گفت‌وگوها میان ایران و کشورهای منطقه گفت: گفت‌وگوها میان ایران و کشورهای منطقه به خوبی پیش می‌رود. میزبان بودن عراق برای این گفت‌وگوها گواه نقش مثبت و سازنده دیپلماسی این کشور است.

منابع خبری عراق عصر دیروز گزارش دادند که «فؤاد حسین» وزیر خارجه این کشور با «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی، مجموعه‌ای از مسائل حساس و متعلق به امنیت و ثبات در منطقه را بررسی کرده است.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) گزارش داد که طرفین عراقی و سعودی در این دیدار، «عوامل به تأخیر افتادن برگزاری دور پنجم گفت‌وگوهای بین عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران» را بررسی کردند و در این زمینه، بحث و تبادل نظر شده است.

وزیر خارجه عراق هم گفت که دولت این کشور تمام تلاش خود را به کار خواهد بست و از همه روابط خود استفاده خواهد کرد تا فرصت مناسبی برای توافقات بین تهران و ریاض فراهم کند.

انتهای پیام/ص


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا