اقتصادی

رونمایی یک کارشناس از پشت پرده گرانی خودرو / مهمترین دلیل اینجاست

رونمایی یک کارشناس از پشت پرده گرانی خودرو / مهمترین دلیل اینجاست

به گزارش خبرگزاری یولن، نوسانات قیمتی در بازار خودرو برای روزها نزولی بوده‌است؛ توقف رشد قیمت دلار و حتی نزولی شدن روند قیمت آن از یک سو و از سوی دیگر آرامش سیاسی در فضای کشور منجر به رکود در بازار خودرو و ریزش قیمت‌ها شده‌است؛ با این وجود طبق گفته فیروز نادری کارشناس بازار خودرو، خودروسازان با اقدامی که برای بالا بردن قیمت کارخانه خودروها انجام داده‌اند، جلوی ریزش قیمت برخی از خودروها را کشیدند.

برای اطلاع از میزان کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو در ۲۴ ساعت گذشته، گزارش زیر را بخوانید.

شیب کاهش قیمت خودرو تند شد/ آخرین قیمت پژو، سمند، ساینا، دنا، تارا و شاهین + جدول

فیروز نادری، کارشناس بازار خودرو، در گفت و گو با خبرگزاری یولن و در خصوص روندی که بازار خودرو در پیش گرفته‌است؛ گفت:« کاهش قیمت خودرو خیلی جزئی است. بازار خودرو در حال حاضر در رکود به سر می‌برد. تنش‌ها به حداقل رسیده‌است و قیمت دلار نیز ثابت شده‌است و از طرفی روند نزولی نیز گرفته‌است. در این بین اما خودروسازان از جمله ایران‌خودرو سایپا و قیمت کارخانه برخی از خودروها را بالا برده‌اند، به عنوان مثال این کارخانه قیمت کارخانه پژو پارس معمولی را از ۳۰۸ میلیون تومان به ۴۵۰ میلیون تومان افزایش داده‌است که به معنای ۵۰ درصد افزایش قیمت است.»

او در ادامه گفت:« این اقدام به التهابات بازار خودرو دامن می‌زند و شوک قیمتی در انتظار بازار خودرو است؛ اگر خودروساز این اقدام را صورت نمی‌داد، کاهش قیمت خودرو ادامه‌دار بود اما با این کار جلوی افت قیمت خودرو را گرفت.»

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا