بین الملل

تبعیض نژادی در آمریکا عامل مهم افزایش شمار کشته‌های کرونایی

تبعیض نژادی در آمریکا عامل مهم افزایش شمار کشته‌های کرونایی

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، در حالی که پیش از این تعداد بالای قربانی شدن اقلیت نژادی در آمریکا در قیاس با سفیدپوستان در نتیجه همه‌گیری ویروس کرونا خبرساز شده بود، نتیجه تحقیقات جدید بر تبعیض نژادی در بیمارستان‌های این کشور در قبال بیماران کرونایی صحه گذاشته است.

بنا بر گزارش وبگاه «هیل»، مجله انجمن پزشکی آمریکا (جاما) روز سه شنبه (دیروز) نتیجه تحقیقات خود را منتشر کرد که در آن به تبعیض نژادی در بیمارستان‌های آمریکایی علیه سیاه‌پوستان و لاتین‌تبارها اذعان شده است.

طبق این تحقیق، درمان بیماران کرونایی وابسته به گروه‌های اقلیت نژادی و قومی با تاخیر مواجه شدند چرا که اقداماتی از قبیل سنجیدن سطح اکسیژن آنها در قبال آنها انجام نشده و اگر شده، بسیار دیرهنگام این اقدام انجام گرفته است.

در بخشی از این گزارش تحقیقی آمده است: «تخمین بیش از حد سطح اشباع اکسیژن شریانی در بیماران مبتلا به کووید-۱۹ از گروه‌های اقلیت نژادی و قومی باعث شد که آنها واجد شرایط دریافت درمان‌های کووید-۱۹ شناخته نشوند یا در این روند تاخیر صورت گیرد».

بنا بر تحقیقات مجله انجمن پزشکی آمریکا (جاما)، «بیماران سیاه‌پوست و لاتین‌‌تبار» بیشتر از سفیدپوستان آمریکایی این موضوع را تجربه کردند و این موضوع می‌تواند دلیل تفاوت میزان مرگ و میر بیماران کرونایی باشد.

داده‌های «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری» در آمریکا نشان می‌دهد که احتمال مرگ سیاه پوستان و لاتین‌تبارهای آمریکایی در نتیجه ابتلا به کرونا بیشتر از دیگران است.

طبق گزارشی که این نهاد بهداشتی و پزشکی آمریکا شهریورماه سال ۱۳۹۹ در اوج همه گیری ویروس کرونا منتشر کرد، ۷۸ درصد از میزان فوتی‌های ناشی از شیوع کرونا در ایالات متحده، در میان اقلیت‌های نژادی کمتر از ۲۱ سال به ثبت رسیده بود.

بنا بر داده‌های اطلاعاتی وبگاه «ورلد اُمتر» تا به امروز (چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱) ویروس کرونا در آمریکا ۸۵ میلیون و ۹۰۱ هزار نفر را مبتلا کرد. طبق این آمار، یک میلیون و ۳۱ هزار و ۶۱۳ بیمار کرونایی در آمریکا فوت شده و بیش از ۸۲ میلیون آمریکایی درمان شده‌اند.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا