فرهنگ و هنر

تحصیل جوانان ۱۳۰ کشور در جامعه‌المصطفی در ۴۰۰ رشته و گرایش

تحصیل جوانان ۱۳۰ کشور در جامعه‌المصطفی در ۴۰۰ رشته و گرایش

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران توانا، نشست مانع زدایی از ارتباطات علمی انقلاب با جهان اسلام با حضور حجت‌الاسلام محسن قنبری معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعه‌المصطفی‌العالمیه(ص) در سرای بین‌الملل برگزار شد.

محسن قنبری با بیان اینکه دانشگاه ما، دانشگاه بین‌المللی اسلامی است، گفت: دانشگاه در سه حوزه کلان دانشی فعالیت‌های علمی خودش را دنبال می‌کند. یکی از این حوزه‌ها علوم اسلامی است که در زمینه مطالعات قرآنی یا حدیثی، مطالعات فکری و اصولی، مطالعات تاریخ و سیره و مطالعات فلسفه و کلام و ادیان فعالیت می‌کند.

وی درباره حوزه علوم انسانی که دومین شاخه فعالیت ما در جامعه المصطفی (ص) است اظهار کرد: همه رشته‌های علوم انسانی را در مقاطع مختلف تحصیلی از کارشناسی تا پسا دکتری ارائه می‌کنیم، البته رویکرد علوم انسانی، رویکرد اسلامی است. در حوزه سوم، مطالعات زبان و فرهنگ ها صورت می‌گیرد.

وی‌ اضافه کرد: دانشگاه جامعه المصطفی‌ (ص) حدود ۴۰۰ رشته و گرایش دارد و مخاطبین ما بیش از ۱۳۰ ملیت است که در جامعهالمصطفی(ص) مشغول هستند و تقریبا از اغلب قاره ها دانشجو داریم.

وی افزود: آموزش در داخل کشور به زبان عربی و فارسی است اما در خارج از کشور زبان اصلی، به کشور میزبان بستگی دارد ولی زبان مباحث اسلامی عربی است. همچنین بیش از ۲۰۰ تفاهم‌نامه در داخل و خارج از کشور داریم.

محسن قنبری ادامه داد: تقویت روابط بین‌المللی ما از طریق آموزش عالی و پژوهش و نوآوری است، قبل از انقلاب در هیچ رتبه‌بندی علمی حضور  نداشتیم اما در رشد علمی رتبه ۱۴ دنیا را داریم.

معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعهالمصطفی‌العالمیه (ص) از ویژگی‌های دیپلماسی دانش خبر داد و در این خصوص ادامه داد: اولین اصل، توجه به بازیگران و شریکان ما در دنیا است و اصل بعدی تمرکز در آموزش عالی و پژوهش‌ها و نوآوری‌ها است. همچنین از دیگر ویژگی‌ها شناخت انگیزه‌ها از سوی بازیگران و از منافع متقابل است.

محسن قنبری در ادامه افزود: مذاکره و همکاری و حمایت دارای اهمیت است. ما باید در دیپلماسی دانش مسائل جهانی را مورد خطاب قرار دهیم و در ابتدا با دانشگاه‌های منطقه ارتباط معنا‌دار علمی بگیریم و سپس با دانشگاه‌های معتبر دنیا ارتباط برقرار کنیم.

در پایان نشست از کتاب« GLOCAL ENGLISH 2 » رونمایی شد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا