بین الملل

تداوم بحران شدید اقتصادی در سریلانکا و اعلام وضعیت اضطراری

تداوم بحران شدید اقتصادی در سریلانکا و اعلام وضعیت اضطراری

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، تداوم بحران اقتصادی در سریلانکا این کشور آسیایی موجب شد تا رئیس جمهور این کشور وضعیت اضطراری اعلام کند.

به نوشته خبرگزاری «برناما» «وتابایا راجاپاکسا» رئیس جمهور سریلانکا روز جمعه بار دیگر وضعیت اضطراری در این کشور اعلام کرد. این در حالی است که مردم کماکان به وضعیت وخیم موجود معترض هستند.

این تصمیم به دنبال آن گرفته شد که نیروهای پلیس چندی قبل مانع شدند تا دانشجویان معترض به سوی ساختمان مجلس سنگ پرانی کنندو نیروهای پلیس با پرتاب گاز اشک آور و ستفاده از خودرو‌های آبپاش دانشجویان معترض را متفرق کردند.

به گزارش این منبع خبری، علی رغم اعلام وضعیت اضطراری، معترضان به تظاهرات ضد دولتی ادامه می دهند. سریلانکا با ۲۲ میلیون جمعیت با یکی از شدیدترین بحران‌های اقتصادی در تاریخ خود مواجه شده است.

فروپاشی اقتصادی سریلانکا پس از همه گیری ویروس کرونا که درآمدهای حیاتی ناشی از گردشگری و حواله‌های ارسالی را از بین برد، احساس شد. این کشور قادر به تامین مالی واردات ضروری نیست و در نتیجه  باعث کمبود برنج، شیرخشک، شکر، آرد گندم و دارو شده ، در حالی که تورم سرسام آور مشکلات را بدتر کرده است.

شرکت‌های برق که قادر به پرداخت هزینه سوخت نیستند، خاموشی‌های روزانه طولانی‌مدت را به مردم تحمیل کرده‌اند، در حالی که هر روز صبح صف‌های طولانی  اطراف ایستگاه‌های خدمات به وجود می‌آیند زیرا مردم برای عرضه اندک بنزین در صف هستند.

«علی صبری»  وزیر دارایی سریلانکا  که چندی قبل برای مذاکره درباره کمک مالی صندوق بین‌المللی پول به «واشنگتن» رفته بود،  هشدار داد که وضعیت اقتصادی سریلانکا احتمالاً بدتر خواهد شد.

 انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا