بین الملل

تداوم حمایت از اوکراین؛ دیدار رهبر جمهوریخواهان آمریکا با زلنسکی

تداوم حمایت از اوکراین؛ دیدار رهبر جمهوریخواهان آمریکا با زلنسکی

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، منابع خبری شبانگاه شنبه به وقت تهران از سفر شماری از قانونگذاران ارشد آمریکا به «کی‌یف» پایتخت اوکراین و دیدار با رئیس جمهور این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» «میچ مک‌کانل» رهبر جمهوری‌خواهان سنای ایالات متحده، روز شنبه به همراه دیگر سناتورهای جمهوری‌خواه در سفری اعلام‌نشده از کی‌یف دیدار و با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین دیدار و گفت‌وگو کرد.

مک کانل به «رند پل» سناتور جمهوریخواه فشار می آورد تا به مخالفت خود با بسته کمکی ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین پایان دهد، بسته‌ای که از حمایت قاطع هر دو حزب اصلی ایالات متحده برخوردار است.

مک کانل در روزهای گذشته در مورد اوکراینی‌ها گفت: «آنها فقط منابعی را می‌خواهند که برای دفاع از خود در برابر این تهاجم جنون آمیز نیاز دارند. آنها در حال حاضر به این کمک نیاز دارند.»

یک وبگاه آمریکایی نیز روز شنبه نوشت که ارتش اوکراین برای مقابله با ارتش روسیه در خواست تسلیحات بیشتری از آمریکا کرده که جنگنده‌های «اف-۱۵» و «اف-۱۶» را نیز شامل می‌شود.

به نوشته وبگاه «۱۹ فورتی فایو» «دیمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین در حاشیه نشست «جی-۷» از کشورهای دوست خواسته تا اوکراین را به جنگنده‌ها و سلاح‌های بیشتر مجهز کنند. قانونگذاران اوکراینی طی روزهای اخیر وارد واشنگتن شدند و از قانونگذاران ایالات متحده خواستند که به ارسال سلاح به اوکراین ادامه دهد

اینک بسته کمکی ۴۰ میلیارد دلاری آمریکا برای  برای اوکراین پس از آن که «رند پل» قانونگذار جمهوریخواه ایالت کنتاکی خواستار اعمال تغییرات در این لایحه شد، متوقف شده است. این در حالی است که وزارت دفاع روسیه  به تازگی اعلام کرد که نیروهای این کشور ۱۹ پهپاد و پنج جنگنده اوکراین را سرنگون کردند.

 دیپلمات‌های کشورهای گروه «جی-۷» غروب شنبه به وقت تهران از تداوم فشار اقتصادی و سیاسی بر روسیه و تامین تسلیحات به اوکراین خبر دادند. وزرای خارجه کشورهای جی-۷، انگلیس، کانادا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، ایالات متحده و اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مشترک گفتند تا زمانی که لازم باشد به کمک‌های نظامی و دفاعی خود  به اوکراین ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا