بین الملل

تداوم حملات اسلام‌هراسانه در فرانسه/ دو مرکز مسلمانان هدف قرار گرفت

تداوم حملات اسلام‌هراسانه در فرانسه/ دو مرکز مسلمانان هدف قرار گرفت

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، طی روزهای گذشته دو حادثه جداگانه علیه اماکن مسلمانان ساکن فرانسه گزارش شده است.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «تی‌آرتی» یک فروشگاه مواد غذایی مسلمانان که محصولات حلال را در استان «لوت ات گارون» در جنوب غربی فرانسه می‌فروشد یکشنبه شب هدف حمله قرار گرفت. این فروشگاه در جریان این حمله آتش زده شد و دو صلیب شکسته روی دیوار آن نقش بست. آتش نشانی شهر اعلام کرد که فروشگاه به طور کامل سوخته، اما به کسی آسیبی نرسیده است. دادستانی عمومی نیز مدعی شده که تحقیقات در مورد این حمله را آغاز کرده است.

در حمله دیگری که در استان «تولوز» در جنوب غربی فرانسه رخ داد، یک سر و پوست خوک مقابل یک مرکز جامعه اسلامی رها شد. «عبداللطیف ملوکی» یکی از رهبران جامعه مسلمان، در صحبت با رسانه‌های محلی، توجه را به افزایش حملات اسلام هراسی در سراسر فرانسه جلب کرد.

در همین حال، گروه مردم نهاد اروپایی «مبارزه با اسلام هراسی» این حملات را با یک برنامه تلویزیونی متمرکز بر تهدید اسلام گرایی مرتبط دانست.

این حوادث در حالی رخ داده که  «اریک زمور» نامزد راست افراطی فرانسه برای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، برنامه‌های اسلام‌ستیزانه خود را که در صورت ورود او به کاخ الیزه اجرایی خواهد شد، اعلام کرد. وی که برنامه خود را از طریق حساب کاربری خود در توییتر منتشر کرده، اعلام کرد پوشیدن هرگونه لباسی که نشان دهنده اسلام باشد – از جمله حجاب- در اماکن عمومی ممنوع خواهد شد.

تداوم حملات اسلام‌هراسانه در فرانسه/ دو مرکز مسلمانان هدف قرار گرفت
اریک زمور

 

همچنین ساخت مسجد و گلدسته نیز در صورت پیروزی زمور در انتخابات ریاست جمهوری، در فرانسه ممنوع می‌شود. زمور همچنین تهدید کرده که فعالیت تمامی گروه‌های اسلامی در فرانسه ممنوع می‌شود.

وی پیشتر نیز گفته بود در صورتی که به پست ریاست جمهوری فرانسه برسد، مسلمانان را از گذاشتن نام «محمد» بر فرزندانشان ممنوع خواهد کرد. این نامزد راست افراطی افزوده است که چارچوب‌هایی را برای نامگذاری فرزندان مسلمانان در فرانسه وضع خواهد کرد.

کاربران اینترنتی به این سخنان زمور واکنش نشان داده و گفتند که زمور به مرحله خطرناکی از پوچی رسیده است و ممکن است وی با اخراج و آواره کردن مسلمانان در فرانسه به جنگ علیه مسلمانان بپردازد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا