سیاسی

معاون ابراهیم رئیسی اصلی‌ترین و فوری‌ترین اولویت کشور را اعلام کرد/ منصوری: باید در فتنه‌ها از روحانیت کسب تکلیف کنیم

معاون ابراهیم رئیسی اصلی‌ترین و فوری‌ترین اولویت کشور را اعلام کرد/ منصوری: باید در فتنه‌ها از روحانیت کسب تکلیف کنیم

محسن منصوری عصر دوشنبه در اجلاسیه دوم چهاردهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در اردوگاه شهید باهنر تهران، دانش آموزان را سرمایه‌های ارزشمند کشور دانست و گفت: دانش آموزان مایه و داشته اصلی انقلاب هستند و تا چند سال آینده جای شما با ما عوض می‌شود و مسئولیت را بر عهده می‌گیرید.

معاون اجرایی رییس جمهور اصلی‌ترین و فوری‌ترین نیاز امروز کشور را کادرسازی دانست و افزود: هر چه جلوتر می‌رویم ضرورت داشتن نیروهای انقلابی، مومن، دانشمند و با روحیه کار تیمی و انقلابی در کشور احساس می‌شود. هر جایی که کادرسازی کردیم موفق بودیم و هر جا غفلت کردیم چوب آن را خوردیم. اساسا در انجمن‌های اسلامی دانش آموزان جمع می‌شویم تا تمرین کار تیمی کنیم حضور حجت الاسلام حاج علی اکبری در صدر این تشکیلات، یک ظرفیت بزرگ برای این تشکیلات است.

منصوری افزود: کار جمعی در قرآن تاکید شده است و جهاد بدون کار جمعی امکان پذیر نیست؛ مقدمه جهاد، همین کار جمعی است. در جمهوری اسلامی اساس کار تشکیلاتی را شهید بهشتی پایه‌ریزی کرد. در تشکیلات انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و دانشجویان عضو می‌شویم تا کارهایی بزرگی انجام دهیم، اگر منفرد باشیم به تعبیر شهید بهشتی کار بزرگی نمی‌توانیم انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه برای رخداد بزرگ باید متشکل بود گفت: به صورت فردی نمی‌شود مسائل بزرگ کشور را حل کرد لذا برای انجام کارهای بزرگ در تشکیلات عضو می‌شویم. باید خود را تقویت کرده و جریان شناسی کنیم اگر ندانیم در کجای تاریخ ایستاده‌ایم، متضرر می‌شویم، مجموعه‌ای مانند اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان به انتظام بخشی ذهنی و مدیریتی برای آینده کمک می‌کند برای توفیق در این مسئولیت باید نقشه آینده پیش روی ما باشد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به ۵ گام پیش رو در بیانیه انقلاب اسلامی ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد: در مرحله سوم برای تحقق دولت اسلامی است باید کادرسازی داشته باشیم البته الان در مرحله محقق شدن و دستیابی به دولت اسلامی هستیم؛ اگر در دهه‌های گذشته کادرسازی شده بود، دولت اسلامی الان محقق می‌شد. شهید بهشتی می‌گفت وقتی مسیر انقلاب را شروع کردیم می‌دانستیم پیروز می‌شویم اما به سرعت این امر محقق شد و فهمیدیم که در زمینه کادرسازی باید بیشتر کار می‌کردیم.

منصوری با اشاره به حضور روحانیت و علما در تشکل اتحادیه انجمن های اسلامی اضافه کرد: باید در فتنه‌ها از روحانیت کسب تکلیف کنیم ضمن اینکه وسط جبهه حق و باطل نمی‌توانیم حرکت کنیم بلکه باید موضع نهایی داشته باشیم اسلام از انسان توقع دارد در مجموعه‌های دانش آموزی نباید بدون موضع باشیم بلکه باید بتوانیم تصمیم بگیریم و در بزنگاه‌ها در مسیر حق قرار بگیریم و مراقبت کنیم از قطار پیشرفت جا نمانیم.

وی با اشاره به اینکه باید در نشست‌های اتحادیه‌های دانش آموزی باید محبت آموزی را یاد بگیریم افراد از اطراف ما خارج می‌شوند، بدانیم که اگر تندخو باشیم و تمرین مهربانی دسته جمعی نکنیم، کار بزرگ نمی‌توانیم بکنیم، برخی سراسر مهربانی هستند این افراد در مدیریت هم موفقند اما دیده اید افرادی که در جایی قرار می گیرند، کم برکتند ولی برخی مانند حضرت امام خمینی (ره) با کمترین زیرساخت‌ها، کارهای بزرگی می کنند.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه در اتحادیه تشکل‌های دانش آموزی تمرین وحدت می‌کنیم گفت: در جاهایی که پراکنده شدیم، تبدیل به اعضای منفرد می‌شویم. اگر متعدد باشیم ولی متفرق، قطعا گرفتار می‌شویم. وحدت است که عامل پویایی اتحادیه تشکل‌های دانش آموزی است ما به دلایل مختلف عقب ماندگی‌هایی داریم البته کارهای بزرگی شده ولی لازمه جبران عقب ماندگی‌ها، کار شبانه‌روزی است اگر حرکت کنیم خدا هم به ما برکت مضاعف می‌دهد.

منصوری با تأکید بر اینکه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی «در میدان‌بودن» را تجربه می کنیم خاطرنشان کرد: در این مجموعه کار گلخانه ای می‌کنیم که تمرین کار سیاسی – اجتماعی است ولی باید قدر آن را بدانیم در حال حاضر در دولت، موثرترین افراد آنهایی هستند که تجربه کارهای این چنینی را داشته‌اند و عضو تشکل‌های دانش‌آموزی یا دانشجویی بوده اند لذا باید این فرصت را برای کادرسازی مغتنم دانست.

۲۷۲۱۷

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا