کردستان

تفاهم نامه همکاری علمی تحقیقاتی توزیع برق با دانشگاه کردستان منعقد شد

به گزارش خبرگزاری یولن از سنندج، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کردستان در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه میان شرکت برق و دانشگاه کردستان هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه را ارتقا همکاری‌ها میان دو دستگاه و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی در راستای خدمات به جامعه عنوان کرد.

هیوا لهونیان استفاده بهینه از تمام منابع و امکانات موجود و گسترش و ارتقا سطح همکاری‌های فی‌مابین با هدف افزایش بهره‌مندی در ارایه خدمات مطلوب به جامعه را از اهداف این تفاهم‌نامه برشمرد.

وی مهندسی کردن فعالیت‌های شرکت توزیع و بهره‌گیری از بافته‌های علمی و تخصصی بمنظور کاهش هزینه‌ها و استفاده بهینه از انرژی را ضروری عنوان کرد.

لهونیان با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر فعالیت‌های شرکت توزیع بر پایه علمی انجام می‌شود اظهار کرد: شرکت توزیع درصدد است با ورود به فاز علمی و مهندسی فعالیت‌های شرکت از روال سنتی فاصله بگیرد و در راستای بهینه‌سازی موثرتر وارد فضای جدیدی شود.

وی از دانشگاه به عنوان یکی از ظرفیت‌های علمی کشور نام برد و بر بهره‌گیری از ظرفیت علمی و تیم قوی دانشگاه در جهت برطرف کردن نیازهای جامعه در حوزه اقتصادی تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان بهره‌مندی از ظرفیت تکنولوژی را از رویکرد جدید شرکت دانست و گفت: کاربردی کردن علوم در عرصه کار و فعالیت نیاز امروز جامعه است.

لهونیان فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقی و پرداختن به صنعت را نیاز امروز جامعه دانست و افزود: امید است با همکاری دانشگاه و شرکت توزیع این فعالیت‌ها پررنگ‌تر شود.

وی با اشاره به محدودبودن انرژی و نیز وسیع و گسترده بودن مصرف در جامعه، تاکید کرد: میزان تولید و مصرف با هم همخوانی ندارند، بطوریکه مصرف انرژی در کشور ما ۲ برابر مصرف سایر کشورهاست.

وی استفاده بهینه از ظرفیت‌های انرژی و مصرف شیوه صحیح انرژی را نیازمند حمایت و همکاری دانشگاه دانست.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کردستان گفت: حوزه it امروز در تمام بخش‌های جامعه نفوذ کرده است با استفاده از این حوزه می‌توان نوآوری خاصی ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه مرکز مشترک علمی _ پژوهشی است اذعان کرد: از ظرفیت دانشگاهیان و افراد تحصیلکرده می‌توان در بخش صنعت استفاده کرد.

به گفته وی، در راستای استفاده بهینه از انرژی می‌توان از ظرفیت عظیم دانشگاه بهره گرفت.

لهونیان اظهار کرد: امید است با همکاری‌های دو سویه دانشگاه و شرکت توزیع روزانه شاهد نوآوری و خلاقیت در تمام عرصه‌های کاری باشیم.

وی استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را رویکرد جدید وزارت نیرو عنوان کرد و گفت: در این راستا تولید ۱۰ هزار مگاوات انرژی خورشیدی در کشور جزو برنامه‌های وزارت نیرو است، امید است کردستان نیز در این مسیر گام بردارد.

لهونیان تصریح کرد: روش‌های منطبق بر خلاقیت و نوآوری از برنامه‌های شرکت توزیع استان است در این راستا این شرکت نیازمند حمایت دانشگاه کردستان است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا