سلامت

تلاش‌های سازمان‌های بین المللی سلامت محور برای کاهش اثرات تحریم دارو

تلاش‌های سازمان‌های بین المللی سلامت محور برای کاهش اثرات تحریم دارو

به گزارش روز چهارشنبه یولن از وبدا، محمدحسین نیکنام درباره جزئیات دیدار و گفت و گو روسای سازمان های بین المللی سلامت محور با دکتر عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهارداشت: چهارمین جلسه روسای سازمان های بین المللی در وزارت بهداشت با موضوع تحریم های یکجانبه آمریکا و اثرات آن بر نظام سلامت ایران برگزار شد.

وی افزود: در این نشست، دکتر کاظم غریب‌آبادی معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضائیه، دکتر زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس و دکتر پروین صالحی مبارکه عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز حضور داشتند.

به گفته دکتر نیکنام، روسای سازمان های بین المللی سلامت محور تحریم های یکجانبه در حوزه سلامت را محکوم و در مورد تلاش هایی که برای کم اثر کردن تحریم ها صورت داده بودند مطالبی را بیان کردند.

وی با اشاره به سخنان دکتر عین اللهی در این نشست گفت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این نشست بر نقش و وظایف سازمان های بین المللی تاکید و از این سازمان ها خواست تا به وظایف خود عمل کنند.

دستیار ویژه وزیر بهداشت افزود: دکتر عین اللهی همچنین از روسای سازمان های بین المللی سلامت محور خواستند تا از سیاسی کردن نظام سلامت پرهیز شود.

مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ضمن تشکر از تلاش این سازمان های بین المللی از آنها خواست تا در تامین بعضی از اقلام به ویژه در حوزه بیماری های خاص اهتمام جدی ببخشند.

وی افزود: دکتر عین اللهی همچنین با اشاره به هفته دولت گزارشی از پیشرفت ها در حوزه سلامت طی یکسال فعالیت دولت سیزدهم ارائه کرد و روسای سازمان های بین المللی سلامت محور نیز ضمن قدردانی از این تلاش ها برحجم کارهای صورت گرفته به ویژه در حوزه واکسیناسیون عمومی برای مقابله با کرونا مطالبی را بیان و دستاوردهای حوزه سلامت را از دیدگاه خود مورد تائید قرار دادند.

نیکنام با اشاره به تاکید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر دیپلماسی سلامت، گفت: گسترش ارتباط با کشورهای منطقه، محور مقاومت و دیگر کشورها در سطح بین الملل در دستور کار ما قرار دارد و در آینده نزدیک ما شاهد برگزاری نشست با محور سلامت و با حضور کشورهای همسایه در ایران خواهیم بود.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا