بین الملل

مسکو: به اقدام آلمان علیه شبکه راشاتودی پاسخ می‌دهیم

مسکو: به اقدام آلمان علیه شبکه راشاتودی پاسخ می‌دهیم

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، تصمیم دولت آلمان برای قطع پخش شبکه راشاتودی آلمانی در این کشور، با واکنش تند مسکو همراه شد.

وزارت امور خارجه روسیه شامگاه چهارشنبه اعلام کرد، روسیه برای پاسخ به تصمیم دولت آلمان مبنی بر ممنوعیت پخش شبکه راشاتودی آلمانی در این کشور، اقداماتی را علیه رسانه‌های خبری آلمانی فعال در روسیه اتخاذ خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری «تاس» در این بیانیه آمده است: «حکم تنظیم‌کننده [مقررات] رسانه‌های آلمان نشانه‌ای است مبنی بر اینکه نگرانی‌های روسیه آشکارا نادیده گرفته شده است. این اقدام برای ما چاره ای جز شروع اجرای اقدامات تلافی‌جویانه در قبال رسانه‌های آلمانی معتبر در روسیه و همچنین واسطه‌های آنلاینی که حساب‌های این کانال را بدون هیچ دلیل یا انگیزه قانونی از بسترهای خود حذف کردند، باقی نمی‌گذارد».

این وزارتخانه توضیح داد که تصمیم مرجع قانون‌گذار آلمانی که به کانال تلویزیونی راشاتودی آلمانی دستور توقف پخش ماهواره و سایر برنامه‌‌ها را داده است، علیرغم اینکه این سازمان خبری تحت مجوز پخش ماهواره‌ای صادر شده توسط صربستان و مطابق با کنوانسیون اروپایی تلویزیون فرامرزی فعالیت می‌کند، اتخاذ شده است.

مسکو همچنین تصریح کرد: «بارها به آلمان تذکر داده شد که اعمال فشار با انگیزه سیاسی بر اپراتور رسانه روسی غیرقابل قبول است، و اشاره شد که اگر برلین از یافتن راه حل سازنده برای مشکلی که با راشاتودی آلمانی ایجاد کرده امتناع کند، اقدامات تلافی جویانه اجتناب ناپذیر خواهد بود».

روز چهارشنبه بود که دولت آلمان برخلاف وعده‌های قبلی درخصوص عدم فشار به رسانه‌ها، تصمیم اتخاذ شده علیه شبکه «راشا تودی» به زبان آلمانی را معتبر و صحیح اعلام کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا