بین الملل

تلفات روزانه ارتش اوکراین در جنگ چقدر است؟

تلفات روزانه ارتش اوکراین در جنگ چقدر است؟

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه‌ای با پایگاه خبری «نیوزمکس» به ارائه آمار روزانه تلفات ارتش اوکراین در درگیری‌های این کشور پرداخت. 

وی اظهار داشت: سخت‌ترین وضعیت در شرق اوکراین و جنوب دونتسک و لوهانسک است. وضعیت بسیار دشوار است؛ روزانه ۶۰ تا ۱۰۰ سرباز را به دلیل کشته شدن در عملیات و حدود ۵۰۰ نفر را به دلیل جراحت از دست می‌دهیم. 

زلنسکی مدعی شد که نیروهای مسلح اوکراین «محدوده دفاعی ما را در شرق اوکراین و ضدحمله و فشار را در منطقه خارکیف حفظ می‌کنند».

زلنسکی همچنین در گفت‌وگو با نیوزمکس تصریح کرد که اوکراین قصد واگذاری قلمروهای خود به روسیه را ندارد اما احتمالاً در مذاکرات در خصوص مشکلات مربوط به برخی مناطق مشارکت خواهد کرد.

به گفته منابع غربی، در روزهای اخیر عملیات روسیه در شرق اوکراین در حال پیشروی محسوس است و بعد از کنترل روسیه بر شهر راهبردی «لیمان» در در شمال استان دونتسک، لندن از تمرکز عملیات زمینی روس‌ها برای تصرف شهر «سِوِرودونتسک» خبر داد. رکن اطلاعات ارتش انگلیس امروز (چهارشنبه) گفت: عملیات زمینی روسیه به شدت متمرکز شده و بیشتر حجم آتش در بخش کوچکی از استان لوهانسک تمرکز دارد. طی روزهای ۳۰ تا ۳۱ مه، درگیری‌ها در خیابان‌های سورودونتسک شدت گرفته و نیروهای روسی به مرکز شهر نزدیک‌تر شدند.

در پایان بیانیه ارتش انگلیس آمده است: هدف سیاسی روسیه احتمالاً اشغال کامل قلمروهای دونتسک و لوهانسک است. برای دستیابی به این هدف، روسیه باید اهداف عملیاتی چالش برانگیز بیشتری را فراتر از سورودونتسک، از جمله شهر کلیدی کراماتورسک و جاده اصلی دنیپرو-دونتسک را تصرف کند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه پنجم اسفند در پاسخ به درخواست کمک سران جمهوری‌های دونباس، عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین را آغاز کرد. وی تاکید کرد که مسکو هیچ برنامه‌ای برای اشغال سرزمین‌های اوکراین ندارد، بلکه هدفش غیرنظامی کردن و نازی‌زدایی این کشور است. از زمان آغاز عملیات روسیه، ایالات متحده و متحدانش با تحریم‌های شدید و ارسال تجهیزات و تسلیحات مرگبار به اوکراین به اقدام مسکو واکنش نشان داده‌اند. 

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا