فرهنگ و هنر

برگزاری مجازی مسابقات بین‌المللی قرآن فرصتی برای گسترش آن است

برگزاری مجازی مسابقات بین‌المللی قرآن فرصتی برای گسترش آن است

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی یولن سی‌وهشتین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم شب گذشته افتتاح شد و این رقابت‌ها از امشب کار خود را آغاز می‌کند.

مسابقات امسال هم مانند سال گذشته به صورت مجازی برگزار می‌شود. برگزاری مجازی مسابقات فرصتی بود که در شرایط شیوع کرونا پیش آمد و در حالی که مسابقات همه کشور‌های دنیا لغو شد جمهوری اسلامی ایران مسابقات را با استفاده از ظرفیت فضای مجازی برگزار کرد.

درباره برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با شیوه جدید دقایقی با سید‌محسن موسوی بلده از اساتید و داوران بین‌المللی قرآن کشورمان به گفت‌وگو نشستیم.

برگزاری حضوری مسابقات تأثیر ویژه‌ای بر شرکت‌کنندگان و داوران دارد

موسوی بلده در گفت‌وگو با فارس درباره مجازی برگزار شدن مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: فضای مجازی به‌دلیل شیوع ویروس کرونا خودش را بر ما تحمیل کرده است، مسلماً برگزاری مسابقات به صورت حضوری یک تأثیر دیگری هم برای داوران و هم برای متسابقان دارد.

می‌توان مسابقات را به صورت تلفیقی (مجازی و حضوری) برگزار کرد

وی ادامه داد: برگزاری مجازی هرگز تأثیر برگزاری حضوری مسابقات را ندارد، اما می‌شود در آینده، مسابقات را با تلفیقی از این دو روش (حضوری و مجازی) برگزار کرد، زیرا مسابقات مجازی محاسنی هم دارد، مثلاً می‌توان از امکانات فضای مجازی استفاده بیشتر و بهتری کنیم و نفرات بیشتری را وارد مسابقات کنیم.

استفاده از فضای مجازی سبب گسترش مسابقات می‌شود

این استاد قرآنی کشورمان بر لزوم استفاده از هر دو روش برای گستردگی مسابقات قرآن تأکید کرد و یادآور شد: در مسابقات بین‌المللی اخیر در کشور بحرین در مجموع ۹ هزار نفر در مسابقات شرکت کرده بودند و این دقیقاً استفاده از ظرفیت فضای مجازی است.

مسابقات گامی برای ایجاد وحدت بین مسلمانان است

موسوی بلده درباره ایجاد وحدت در جهان اسلام با استفاده از مسابقات بین‌المللی قرآن گفت: باید قبول کنیم که مسابقات بین‌المللی قرآن، تأثیر وسیعی را در ایجاد وحدت ندارد اما مسلماً اگر این مسابقات برگزار شود، یک قدم مهم به‌سوی ایجاد وحدت است و یک حرکت در کنار فعالیت‌های دیگر برای ایجاد وحدت خواهد بود.

تشویق نسل جوان به قرآن کمترین اثر برگزاری مسابقات است

این استاد قرآن کریم تصریح کرد: من به عنوان یک معلم قرآن می‌گویم، حداقل تأثیرگذاری برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن، تشویق نسل جوان همه کشورها بویژه کشور خودمان برای روی آوردن به‌سوی قرائت قرآن از طریق فضای رقابت و شور و انگیزه است.

موسوی بلده در پایان خاطرنشان کرد: بحث مسابقه و رقابت مورد تأکید قرآن کریم و بزرگان دین است، تأکید بر «سابقوا» یعنی در کار خیر و امر دین «از یکدیگر سبقت بگیرید»، شده است.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا