بین الملل

تداوم کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین درمقابله با روسیه

تداوم کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین درمقابله با روسیه

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، سفارت آمریکا در شهر «کی‌یف» پایتخت اوکراین یکشنبه شب به وقت تهران اعلام کرد ایالات متحده محموله ‌دیگری از مهمات نظامی را به اوکراین تحویل داده است.

به گزارش خبرگزاری «تاس» سفارت آمریکا در اوکراین در حساب توییتری خود نوشت: «دو فروند هواپیمای ایالات متحده صبح روز یکشنبه برای تقویت دفاع اوکراین وارد کی‌یف شدند. این بخشی از کمک ۲۰۰ میلیون دلاری  است که کنگره آمریکا اخیراً مجوز ارسال آن را به اوکراین داده و شامل مهمات و دستگاه نارنجک‌ انداز می‌شود.»

پیش از این اوکراین ۱۵ هواپیمای حامل محموله‌های نظامی از آمریکا دریافت کرده بود. «دنیس شمیگال» نخست وزیر اوکراین هفته گذشته گفت که کشورهای دوست تاکنون کمک نظامی به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار به کی‌یف ارائه کرده‌اند.

غرب و کی‌یف اخیراً ادعاهایی را درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین تکرار کرده‌اند. با این حال، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه بارها تاکید کرده  که مسکو هیچ تجاوزی علیه کشوری را برنامه‌ریزی نمی‌کند و تهدید روسیه دروغ است.

علی‌رغم آنکه روسیه بارها اطمینان خاطر داده که قصد حمله به اوکراین را ندارد، آمریکا و کشورهای اروپایی آمادگی‌های نظامی خودشان را برای آنچه به گفته آنها مقابله با تحرکات نظامی احتمالی مسکو است افزایش داده‌اند. برخی از این کشورها به همین بهانه به اوکراین نیرو و تجهیزات نظامی ارسال کرده‌اند. 

رئیس جمهور اوکراین چندی پیش در نشست خبری اعلام کرد استقرار نیروهای روس در مرزهای کشورش اتفاق جدیدی نیست و سال گذشته هم اتفاق افتاد اما غربی‌ها در آن زمان سروصدایی به پا نکردند.

با این حال از دو ماه قبل رسانه‌ها و مقامات غربی مدعی شدند انتقال شمار بالایی از نیروهای روس به مرز با اوکراین می‌تواند نشانه آماده شدن روسیه برای حمله به این کشور باشد.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه  روز شنبه گفت، داستان‌سرایی درباره تهاجم قریب الوقوع روسیه به اوکراین که بسیاری از رسانه‌ها در حال انتشار آن هستند، از سوی واشنگتن هماهنگ می‌شود.

زاخاروا گفتد: « می‌توانم بگویم که حمایت رسانه‌ای بی‌سابقه است، زیرا همه منابع غربی سعی می‌کنند که خود را مستقل نشان دهند، اما اکنون منحصراً در خدمت این داستان سفارش‌شده از واشنگتن هستند.»

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا