کرمانشاه

توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان کرمانشاه به عراق/ پذیرای همه بازیگران زیست بوم فناوری هستیم

توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان کرمانشاه به عراق/ پذیرای همه بازیگران زیست بوم فناوری هستیم

به گزارش خبرگزاری یولن از کرمانشاه، سیامک آزادی رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برج فناوری استان کرمانشاه با ظرفیت ۱۱۰ واحد، پذیرای همه بازیگران زیست بوم فناوری برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان است.

وی ادامه داد: واحدهای فناور استان با استقرار در این برج می‌توانند با هم‌افزایی دیگر واحدها محصولات خود را روانه بازار کنند و دسترسی آسان‌تری به بازارهای همسایه داشته باشند.

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه تصریح کرد: این ظرفیت هم می‌تواند در اختیار واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان و هم واحدهای تحقیق و توسعه صنایع بزرگ و همچنین کارزارنی که در حوزه فناوری فعالیت می‌کنند، قرار داده شود در آینده نزدیک از کل ظرفیت برج فناوری استان استفاده خواهد شد تا نقش بسزایی را در حوزه تعاملات شرکت‌ها به خصوص  با بازارهای هدف داشته باشد.

وی با اشاره به ظرفیت ویژه این برج برای توسعه صادرات با محوریت کشور عراق، اضافه کرد: نتایج مثبت آن را در سال‌های آینده شاهد خواهیم بود.

به گفته آزادی، واحدهای فناور استان سال گذشته فروش ۳۵۰ میلیارد تومان را تجربه کردند و ۱۱ میلیون دلار صادرات را در کارنامه دارد.

وی با تأکید بر شناسایی افراد صاحب ایده، گفت: در تلاش هستیم با مشاوره‌های تخصصی ایده‌ها را تجاری‌سازی کنیم و به یک محصول قابل ارائه در بازار هدف تبدیل کنیم.

آزادی خاطرنشان کرد: افراد باید بتوانند در کنار مباحث فنی و تولید نمونه اولیه خود را برای پذیرفتن محصول در بازار آماده کنند که در گام اول یک بازده زمانی ۹ ماهه و در مرحله بعد یک بازده زمانی حتی ۵ ساله را برای تبدیل شدن این ایده‌ها به کسب و کار در نظر می‌گیریم تا بتوانند دوران بلوغ خود را طی کنند.

وی یادآور شد: افرادی که ایده ندارند، ولی علاقه‌مند به کسب و کارها فناورانه هستند هم مورد توجه هستند و در قالب دوره‌های توانمندسازی به این افراد کمک می‌کنیم تا توانمندی‌های لازم را پیدا کنند.

آزادی در خصوص برگزاری رویداد جذب ایده در شهرستان‌های استان، گفت: به دنبال این هستم تمام ایده‌های اقصی نقاط استان را شناسایی کنیم و مورد حمایت قرار بگیرند.

وی افزود: صاحبان ایده تا دهم اسفندماه مهلت دارند با مراجعه به سایت پاک علم و فناوری استان، ثبت‌نام کنند و بعد از بررسی اولیه در روز رویداد دعوت می‌شوند.

پایان پیام/پ


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا