بین الملل

حمله رژیم صهیونیستی به جنوب دمشق با موشک زمین به زمین

حمله رژیم صهیونیستی به جنوب دمشق با موشک زمین به زمین

به گزارس سرویس بین‌الملل یولن، منابع محلی بامداد پنجشنبه از شنیده‌شدن صدای انفجار در آسمان دمشق خبر دادند.

خبرگزاری فلسطینی «شهاب» گزارش داد «اور هیلار» خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل می‌گوید ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌ای در نزدیک دمشق حمله کرده است.

منابع اطلاعاتی اسرائیلی نیز به نقل از «یوسی یهوشوا» خبرنگار روزنامه «یدیعوت آحارونوت» خبر دادند که صهیونیست‌ها چند روز است که منتظر اجرای این عملیات بودند تا اینکه بالاخره بامداد پنجشنبه این کار را انجام دادند و روس‌ها نیز مانع آن نشدند.

شبکه «العربیه» به نقل از خبرنگار خود در دمشق گزارش داد: «منطقه خان الشیخ در غرب دمشق، هدف حمله اسرائیلی قرار گرفته است».

برخی منابع خبری نیز گفتند همزمان جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در ارتفاع کم در آسمان لبنان به پرواز درآمدند.

دقایقی بعد خبرگزاری «سانا» به نقل از وزارت دفاع سوریه نوشت: «حدود ساعت ۲۳:۳۵ شامگاه چهارشنبه شانزدهم فوریه ۲۰۲۲، دشمن اسرائیلی با چند فروند موشک زمین به زمین از جولان اشغالی سوریه، نقاطی در اطراف شهرک زاکیه در جنوب دمشق را هدف قرار دادند که منجر به خسارات مادی شد».

دولت سوریه بارها اعلام کرده است رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای و غربی آن از گروه‌های تکفیری تروریستی که علیه دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند. ارتش سوریه تاکنون بارها محموله‌های تسلیحاتی و مهمات ساخت اسرائیل را از گروه‌های تروریستی مستقر در سوریه کشف کرده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت متناوب با استفاده از حریم‌هوایی لبنان یا از طریق بلندی‌های اشغالی جولان  به سمت اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حملات موشکی انجام می‌دهند. نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان بارها گزارش داده‌اند رژیم صهیونیستی روزانه قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض کرده و به حریم هوایی لبنان تجاوز می‌کند. 

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا